Derfor er det sundt KUN at træne i weekenden
© Anna Stokland

Træner du kun i weekenden? Så har vi gode nyheder

Det er tid til at lægge den dårlige samvittighed på hylden. Notér dette til næste gang, at andre praler med morgenløbeture eller crossfit-sessions

18. februar 2017 af Anne Amdi

Selvom mange af os har intentioner om at stå tidligt op mandag morgen og træne før arbejde, er det udfordrende at trodse morgentrætheden. Og det er heller ikke nemt at finde energien til en løbetur efter en lang dag. 

Derfor er træning for manges vedkommende noget, der hører weekenden til – og det er der ingen grund til at have dårlig samvittighed over; En ny undersøgelse påviser nemlig, at det er nok at træne blot én gang om ugen. Undersøgelsen viser, at de, der træner en eller to gange ugentligt, nedsætter risikoen for en tidlig død med hele 30 procent.

Undersøgelsen er udført af forskere fra Loughborough University, som har overvåget 64.000 voksne i mere end ti år. Forskerne rapporterer endvidere, at kvalitet er bedre end kvantitet, hvilket betyder, at én weekends god og intensiv træning er bedre end en masse halvhjertede træningsgange i løbet af ugen.

Så næste gang, at din kollega praler med sin morgenløbetur eller fortæller stolt om sin crossfit-session om eftermiddagen, kan du stille dig tilfreds ved tanken om, at det er helt fint at holde sig til træning i weekenden. 

Kilde: The Telegraph


ALT DET, DU IKKE VIL GÅ GLIP AF

Måske er du interesseret i ...

Seneste