De nye stjerner på Instagram er børn

Instagram er ikke kun en lukrativ forretning for bloggere og supermodeller, da børn helt ned til fire år har kronede dage på det sociale medie

Zooey in the city er en af Instagrams helt store børnestjerner
© Instagram: @zooeyinthecity // @scoutfashion // @kingandkaui // @liv_and_willow

De fleste har nok opdaget, at Instagram er en lukrativ forretning for modebloggere og stilikoner, som kan tjene meget store summer ved at dele et enkelt sponsoreret billede.

Men nu viser det sig, at du ikke engang behøver at være voksen for at være en såkaldt influencer. Børn helt ned til treårsalderen er begyndt at regere på Instagram-scenen med billeder af deres tøj, der dagligt fanger flere tusinde følgeres opmærksomhed.

Psst ... Er du heller ikke god på billeder? Med disse 10 tips kan alle lære at blive fotogene

En af de største børnestjerner på Instagram er fireårige Zooey Miyoshi, hvis mor startede Instagram-profilen @zooeyinthecity, da Zoey knapt var fyldt tre år.

Lille Zooey Miyoshi poserer allerede som en professionel, på trods af at hun kun er fire år.

Om beslutningen fortæller Zooeys mor, Mai Nguyen-Miyoshi til Whowhatwear.co.uk:

“Fordi jeg allerede havde arbejdet med sociale medier og var omgivet af mode, og modebloggere i så lang tid, havde jeg allerede en fornemmelse af, hvordan jeg ville styre Zooeys profil. Jeg ville gerne holde mig til det, som jeg vidste virkede, og som jeg syntes, var sejt og ikke kvalmende sødt.”

Og denne opskrift ser ud til at virke, fordi Zooeys profil har nu mere end 30.000 følgere på Instagram, og næsten hver eneste indlæg får omkring 1.500 likes.

På Instagram-profilen @scoutfashion poserer både mor, Sai De Silva, og datter i stilfulde outfits. Her er det datteren, som er i fokus.

I starten var der ingen økonomisk gevinst ved Zooeys profil, men da den nåede omkring 10.000 følgere, begyndte Zooeys mor at opkræve penge fra de repræsenterede brands på billederne.

Om fortjenesten fortæller Mai Nguyen Mioshi, at det højeste beløb, de er blevet betalt, er omkring 4.000 kroner, for halvanden times arbejde, men at en normalt Instagram-post ligger på 1.000 til 2.000 kroner.

Hun fortæller videre, at: “Zooey er blevet ret professionel og er rigtig god til at posere til et photoshoot i et studie, så hun får altid de gode billeder i kassen ret hurtigt.”

Nikki Yip er mor til de to søskende på Instagram-profilen @kingandkaui, og her er der også helt styr på børnenes stil.

Uanset hvad man måtte mene om denne nye tendens, ser det ud til, at prinserne og prinsesserne af Instagram er kommet for at blive, og søger du mere inspiration til børnetøjet eller dig selv, kan du kigge forbi @scoutfashion, @kingandkaui og @liv_and_willow.