Her er tasken, der har overtaget Instagram

Cult Gaia har for længst gjort sit indtog hos modeeliten. Vi ser nærmere på trendfænomenet

31. august 2017 af Alexandra Sætran & Josefine Klint

Jasmin Larian lancerede mærket Cult Gaia i 2012 med en mission om at designe fantastiske og unikke produkter, der kan bo i dit klædeskab for evigt. 

Denne sæson har et af Jasmins taskedesign fået ekstra meget opmærksomhed, ikke mindst på Instagram og på streetstylebilleder under modeugen i København.

“Cult Gaia-tasken er et moderne twist på den traditionelle stråtaske, men med den fordel, at taskerne (red. dem i bambus) ikke koster mere end en tusindkroneseddel,” forklarer influencer Celine Aagaard, der står bag sitet Envelope.no.

Celine Aagaard fortæller, at hun opdagede tasken gennem engelsk-franske Camille Charrières profil først på sommeren. 

© Victoria Melum

“Den klassiske stråtaske har været aktuel hele sommeren og er på alles skuldre, både på stranden, på ferien og under modeugerne. Strandtasken, som vi har adopteret fra Frankrig og Spanien, har været sommerens it-taske, og den er blevet fyldt med mere end bare franske baguettes,” siger Celine, og tilføjer at efter kopierne af Birkin-kurven kom frem, dukkede Cult Gaia-taskerne op på alle ‘de rigtige’ influencers:

“Den blev hurtigt tasken, som alle ville have. Cult Gaia har taget ståtaske-konceptet til et nyt niveau – og timingen var perfekt.”

TROR DU, AT DETTE ER EN HYPE ELLER EN TREND, SOM VIL VARE VED?

“Prisen på bambustaskerne fra Cult Gaia har gjort dem mere eftertragtede end designertaskerne denne sommer, men de har ikke været helt lette at få fat i før nu,” udtaler Celine Aagaard.

Hun tilføjer, at bambustasker hænger sammen med sommersæsonen. Selvom Cult Gaias design kommer i flere farver, der let kan tilpasses vinterens fester, er der formentlig tale om en forsvindende hype. 

“Når sommeren går på hæld, tror jeg flere lægger bambussen væk, men mærket fornyer sig selv og har allerede lagt mange spændende nyheder op for den næste sæson. Vi får stadig øjnene op for tasker, der ikke har så tydelig branding eller logo på, hvilket er positivt,” siger Celine. 

Psst … Sådan laver du dit eget Instagram-værdige net 

HVILKE TASKETRENDS TROR DU PÅ FOR DEN KOMMENDE SÆSON?

“Vi har set mange store tasker de seneste sæsoner, både hos Céline og Balenciaga, hvilket er en trend, jeg stadig tror på. Balenciaga satte shoppingnettet på alles læber med sit Ikea-inspirerede taskedesign og gentager successen med flere varianter.

De er både praktiske og cool, og passer til kvinder på farten. I København havde mærker som Designers Remix og Munthe ladet sig inspirere af trenden. Der er meget fokus på taskehanken, som hos Mulberry og Kenzo. Jeg kan også godt lide de mere elegante tasker fra Céline, deres Twisted Cabas-taske står på min ønskeliste,” fortæller Aagaard. 

Den hypede taske er endnu ikke hos nogle danske forhandlere, men du kan få fingre i acrylversionen gennem blandt andre Farfetch.com og Net-a-porter.com.

Matching the Danish flag ✌️🇩🇰 #cphfw

A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl) on

Måske er du interesseret i ...

Vores favoritter fra Avène

1 micellar ocz g51lohvtozfdubpbmw
2 ystheal pbm7glwrdq odtixwg biw
3 hydrance u 827yk8iqeqzuuwz9peza
4 mask lr0sig1uerptsxoo1nrkqw
5 thermale k2dtdzjhaxw4tt2hhu7j7w
6 trixera ptsaielrpatwjlujh2dz0w

Seneste