Balenciaga gør det igen: Laver shoppingpose til 7.000 kroner

Modehuset bag Ikea-posen er på banen med et pebret design, der minder til forveksling om de gratis poser, som uddeles i butikkerne

© Balenciaga / Colette

Siden Demna Gvasalia tog roret hos Balenciaga har brandet været på alles læber. Dels på grund af elegante og nytænkende design, og dels grundet mere pudsige tiltag, heriblandt modehusets take på Ikea-bæreposen.

Nu er Balenciaga på den igen. Denne gang har luksusmærket præsteret en shoppingpose med et prisskilt på over 7.000 kroner. Tasken er specialdesignet til Colette og alt er lavet af læder, inklusiv hankene, men det visuelle udtryk er fuldstændig identisk med de gratis shoppingposer, du får i butikkerne.

Da alt, hvad Demna Gvasalia rører ved bliver en succes, er shoppingposen selvfølgelig allerede udsolgt – men du kan skrive dig på venteliste hos Colette.