Balenciaga logo
© Balenciaga

Balenciaga har fået nyt logo

Det franske modehus er i konstant udvikling. Nu præsenterer de et splinternyt logo, der finder sin inspiration et meget usædvanligt sted

23. oktober 2017 af Josefine Klint

Designeren Demna Gvasalia overtog posten som kreativ direktør for Balenciaga i 2015. Siden da er modehuset undergået lidt af en forvandling, som spænder fra hypede støvler til hudfarvede strømpebukser og crocs. 

Nu er modehusets logo også kommet under kærlig behandling, da det skal reflektere Balenciagas nye retning under Gvasalias ledelse. 

Gvasalia fandt inspiration til det nye logo i den skiltning, som ses i forbindelse med offentlig transport. Inspirationskilden kommer til udtryk i en kraftig font, der er blevet presset sammen, så bogstaverne står tættere på hinanden. 

“Resultatet er et synligt forkortet logo, der giver et simpelt, kraftigt udtryk til den tidsløse, luksuriøse Balenciaga-signatur,” fortæller Gvasalia til Fashionista.com.

Balenciaga logo

Balenciagas nye logo

© Balenciaga

Balenciagas nye logo blev præsenteret ved Balenciagas show under modeugen i Paris, og vil allerede optræde i den kommende forårskollektion 2018. 


ALT DET, DU IKKE MÅ GÅ GLIP AF 

Måske er du interesseret i ...

Seneste