Burberry vender op og ned på modeverdenen

Det britiske modehus er bannerfører for en helt ny modeverden, som imødekommer sit moderne publikum – og vi kan ikke få armene ned!

© Mario Testino for Burberry

Der er oprør på catwalken, hvor de store modehuse forsøger at tilpasse sig en tid med Instagram og en se nu, køb nu-kultur.

Vi har tidligere på året skrevet om, hvordan modehuse som Burberry og Gucci har lavet nye tiltag til netop at imødekomme en langt mere moderne tilgang til at vise tøjet på catwalken.

Burberrys kreative direktør Christopher Bailey har taget en aktiv beslutning om at tilpasse sig tiden ved droppe sæsontankegangen i sine kollektioner, skære fire kollektioner ned til to, februar og september, og samtidig ved at kombinere kvinde– og herrekollektioner i et samlet show. Endvidere bliver tøjet sat til salg LIGE efter showets afslutning.

Smugkig på den kommende kollektion

Den første kollektion fra det nye Burberry bliver vist til september, men modehuset har allerede sluppet et sneak peek på kollektionens ledsagende kampagne – der altså under normale modeverden-omstændigheder først ville have set dagens lys flere måneder efter showets afslutning.

Kampagnen er skudt afstjernefotografen Mario Testino, og har kontrasten mellem feminine og maskuline styles fra forskellige tidsperioder som omdrejningspunkt. Billederne afslører desuden Burberrys nyeste taske The Bridle, og viser et portræt af mønsterskaberen bag.

Mens du, som os, venter i spænding på Burberrys september-kollektion, kan du udforske billederne af de nye design herunder.

burberry campaign september 2016 002 copy

© Mario Testino for Burberry

burberry campaign september 2016 001 copy

© Mario Testino for Burberry