© Ganni

Ganni er blevet solgt

Det populære danske tøjmærke Ganni er blevet solgt for en halv milliard kroner

14. december 2017 af Amira Høg Daimar

Ganni har fundet formlen på, hvordan danske kvinder klæder sig. Mærkets feminine, cool og trendbaserede dna har vundet loyale fans verden over, og successen skal tilskrives ægteparret Ditte og Nicolaj Reffstrup.

Ægteparret har drevet Ganni siden 2009 med Ditte som kreativ direktør og Nicolaj som direktør. Nu har parret solgt 51 procent af Ganni for 500 millioner kroner til den amerikanske kapitalfond L Catterton, der blandt andet ejer 20 procent af Lagkagehuset. Det skriver Børsen og Dansk Mode og Tekstil.

“Jeg følte, at vi havde taget Ganni til et punkt, hvor vi var nødt til at lede efter en partner, og det skulle være én, der kunne tage det, vi er gode til, og løfte det på et internationalt plan,” udtaler Nicolaj Reffstrup til Business of Fashion.

Ganni har i alt 18 konceptbutikker rundt om i Skandinavien, og er repræsenteret i over 400 butikker over hele verden. I 2017 lå Gannis overskud på omkring 300 millioner kroner, og ifølge Business of Fashion vil beløbet stige med 50 procent i 2018.

Selvom størstedelen af virksomheden er blevet solgt, ejer Ditte og Nicolaj Reffstrup stadig 40 procent af Ganni.

Ganni vil stadig have hovedkvarter i København, men åbner også afdelinger i New York og London. 

Måske er du interesseret i ...

Seneste