Har Burberry taget første skridt mod en ny modeverden?
Burberry har annonceret deres nye tilgang til modeshows, som måske er første spadestik mod en mere sæsonløs modeverden
Det ikoniske britiske luksusbrand, Burberry, har netop annonceret, at de omlægger hele deres tidligere modeshow-kalender. Modehuset vil i stedet for fire årlige shows, nu kun have to, og disse skal præsentere både herre- og damekollektionerne samlet.
Derudover har Burberry valgt at gøre noget endnu mere banebrydende. Nemlig at sætte deres kollektioner til salg både online og i butikkerne umiddelbart efter, det er blevet præsenteret på catwalken. Dette skift vil træde i kraft fra september 2016, hvor Burberry ønsker at starte på en frisk, og opnå en mere sæsonløs, umiddelbar og personlig linje.
Det vil sige, at brandets kollektioner ikke bare skal vises sjældnere og blive hurtigere opnåelige, de skal også være mindre sæsonprægede, hvilket ellers kendetegner modeindustrien i dag.