Louis Vuitton: Verdens bedste mærke 2017
© Anna Stokland

Her er verdens bedste mærke

Der findes mange gode brands i verden, men ét er bedre end alle de andre. Kan du gætte hvilket?

26. september 2017 af Amira Høg Daimar

Det har været et godt år for Louis Vuitton. Luksusmærkets samarbejde med Supreme har domineret modemediernes overskrifter, og kollektionen gik som varmt brød. Den flotte præstation går ikke ubemærket hen, således er Louis Vuitton blev kåret som verdens bedste modemærke af brand-konsulentvirksomheden Interbrand.

Modehuset har en overordnet 19. plads på listen over alle brands, og rangerer bedre end listens øvrige modemærker, som tæller Hermès (32), Gucci (51) og Burberry (86). Rangordningen er baseret på mærkernes økonomsike resultater, samt indflydelse på kundernes valg og evne til at forlange merpris. 

Et af de eftertragtede design fra Louis Vuittons samarbejde med Supreme. 

Med udgangspunkt i samarbejdet med Supreme, forklarer Interbrands global director, Rebecca Robins, Louis Vuittons placering på listen:

“Det er deres forhold mellem brand og kultur, og det, at de gør det på en måde, der er tidstypisk og relevant, men også holdbart [på lang sigt]. Det er ikke en døgnflue. Det er gennemtænkt, strategisk drevet og leveret med styrken af deres egen overbevisning,” forklarer Robins til Business of Fashion. Louis Vuitton x Supreme-samarbejdet var iøvrigt grunden til, at LVMH’s (luksuskonglomerat, der blandt andet ejer Louis Vuitton, red.) øgede salg tidligere i år.

På listen over verdens bedste brands lå Apple fortsat nummer et, efterfulgt af Google og Microsoft. 

Måske er du interesseret i ...

Seneste