Stilikonet Melissa Bech laver nyt denimbrand

Fremover vil det blive lettere at finde de perfekte jeans, da et cool, dansk denimmærke snart melder sin ankomst

© Instagram / @melissabech / @blanchecph

Danske Melissa Bech er kendt for sin tilbagelænede stil, der blandt andet har sikret hende en god portion følgere på Instagram. Fremover skal du ikke nøjes med at lade dig inspirere af Melissa stil, da hun nu springer ud som designer i samarbejde med Mette Fredin Christensen.

I fællesskab har Melissa, der blandt andet har været salgsansvarlig for Wood Wood og Norse Projects Women, og Mette, som er tidligere chefdesigner for 2ndday, skabt denimmærket Blanche. Idéen til mærket opstod, fordi de to kvinder havde svært ved at finde et bæredygtigt jeansmærke, hvor designet var i top. Blanche vil derfor udbyde bæredygtige jeans i flot design samt styles i jersey.

“Vi vil skabe et brand, som folk kan stole på – når forbrugeren står med et Blanche-produkt i hånden, har vi truffet alle de bæredygtige beslutninger på forhånd, hvad angår materialevalg, leverandører, certificeringer og transport. Vi er dog godt klar over, at vi ikke kan indfri alle vores målsætninger fra første kollektion, så brandet vil løbende blive mere og mere bæredygtigt,” siger Mette Fredin Christensen til Fashionforum.dk.

Målet med Blanche er at forene godt design med bæredygtighed, hvilket gælder både valg af materiale og produktionsforhold. Ifølge Fashionforum.dk vil Blanche første gang blive fremvist på en af modeugenmessen Revolver, hvor mærket vil præsentere omkring 80 forskellige design.

Vil du gerne have et smugkig på Blanches SS18-kollektion, kan du følge med på mærkets Instagram-profil @blanchecph.