Zara løfter sløret for banebrydende tiltag

Det her er de vildeste items, vi hidtil har set fra den spanske highstreetgigant

Zara Shape the Invisible: Nyt banebrydende projekt
© Zara

Lige da vi troede, at vi kendte alle Zaras hemmeligheder, overrasker de os igen. Den spanske highstreetkæde har gjort flere af os afhængige af brandet, men det nye initiativ beviser, at mærket ikke er bange for at genskabe sig selv.

Shape the Invisible

Zara er et af vores favoritter inden for highstreet. Fænomenet highstreet er ofte kendetegnet ved at producere mange produkter til få penge, men Zaras nye tiltag vil gå imod denne tendens.

Den nye kampagne har fået titlen Shape the Invisible og fokuserer på bæredygtig mode, da alle design er skabt ud fra genanvendt tøj. Samtidig støtter tiltaget nye designtalenter, da Shape the Invisible er blevet til i samarbejde med nogle af verdens mest anerkendte designskoler.

Zara har doneret tøj fra tidligere sæsoner til 60 spirende designere, der har givet tøjet nyt liv i 60 originale design.

Der er endnu ikke offentliggjort en lanceringsdato for projektet, men du kan se nærmere på nogle af de nye, bæredygtige design herunder.

Zara Shape the Invisible: Nyt banebrydende projekt

Sneak peek på Shape the Invisible-kollektionen.

© Zara / Instagram
Zara Shape the Invisible: Nyt banebrydende projekt

zarainvisible1

© Zara / Shape the Invisible