Nu køber kvinder selv deres smykker
Både kvinder og smykkebranchen har ændret sig, og Pandora er i fuld gang med at forny sig for at få fat på den moderne kvinde
Måske er det dig, danske Pandora er på udkig efter. Smykkefirmaet vil nemlig have fat i en ny type kvinde, og det kommer til at påvirke mærkets smykker.
“Vi vil gerne tiltrække de yngre. Og for at gøre det skal vi lave nye produkter. Ringene og øreringene bliver mere enkle, rene og tidløse i udtrykket. I vores reklamer har vi før puttet masser af charms på ét armbånd – hvilken kvinde gør det i dag? Man vil se meget mindre. Less is more,” siger kreativ direktør i Pandora, Stephen Fairchild.
Derfor finder du for eksempel en enkel sølvring eller en smal ørering med en sten i i Pandoras nye kollektioner, og Stephen Fairchild har også en helt klar vision om, hvem der skal være med på Pandora-holdet for at nå den nye målgruppe.
“Jeg er ikke ung længere. Derfor er det vigtigt at have yngre folk i teamet, for de tænker ud af boksen, de tænker anderledes. De skal være med til at sætte spørgsmålstegn ved, hvad vi gør. For i det øjeblik du tror, du har ret, kommer der nogen og slår dig af banen. Og så vil vi have kvinder. Vi vil have flere kvinder i firmaet. Det er meget vigtigt, at vi ikke kun er en flok mænd, for det er kvinder, der køber vores ting.”