Derfor skal du omfavne blomster-tendensen
Blomsterne har løsrevet sig fra deres gammelromantiske og klichéfyldte fortid og er tidens hotteste motiv. Men ud over at være pæne, hvad er det så, de giver os, og hvorfor ser vi dem overalt?
Vinden rusker, og vinterkulden bider i vores kinder, men blomsterne blomstrer stadig. Flere sæsoner efter deres første knopskud som tidens mest moderigtige motiv i boligen, på tøjet og på vores Instagram er de endnu i fuldt flor. Der er opsving i blomsterbøger og -forretninger, og vi bruger flere penge end før på vildere buketter. Sommeren igennem var københavnerne heller ikke blege for at springe på cyklen til den store blomstermark på Amager Fælled, hvor unge piger med Chanel-tasker, bloggere, småbørnsfamilier og yngre og ældre kærestepar plukkede alt lige fra små, yndefulde buketter til enorme spande og indkøbsposer med markblomster. Selvom blomster stort set altid har eksisteret i moden – broderet i kjoler siden Tang-dynastiet, vævet i stoffer i den engelske romantik, brugt som væg-til-væg-udsmykning til Raf Simons’ første Dior-show i 2012 – er de alligevel repræsenteret i en bemærkelsesværdig grad i blandt andet Guccis univers og som print på kjoler hos både Erdem, Ganni og H&M.