De modne kvinder scorer kampagnerne

Den 64-årige Jessica Lange er nyt ansigt for Marc Jacobs' makeup-linje

© Marc Jacobs & Jessica Lange for Love Magazine 10

Tidligere i år chokerede Marc Jacobs alle, da han fremviste sin SS14 kampagne med Miley Cyrus i hovedrollen, og nu gør han det igen. Jacobs har nemlig valgt den 64-årige Jessica Lange som ansigt for sin makeup-linje (billedet herover er ikke fra kampagnen). Normalt er det de helt unge piger, der viser deres unge, friske hud og glød frem i skønhedskampagnerne, men det er ikke tilfældet denne gang. Forfriskende!

Selve udmeldingen kom ved, at Marc Jacobs postede et billede af Jessica Lange på Instagram, hvilket blev taget vældigt godt i mod af fans, der var henrykte over modelvalget.

Nyheden kom lige efter, at Nars havde offentliggjort, at de bruger den 68-årige skuespillerinde Charlotte Rampling i deres makeup-kampagne. Og det ser ud til, at de modne modeller er ved at blive populære. Det er også kort tid siden, at vi så en 62-årig model i en lingeri-kampagne for American Apparel og 70-årige Catherine Deneuve er med i Louis Vuittons seneste kampagne, mens Diane Keaton er ansigt for L'Oréal. Selvom modellerne ryger en tur gennem billedebehandlingen er det stadig forfriskende at se de modne kvinder som frontfigurer for de store modehuse.

Jessica Lange er blandt andet aktuel i tv-serien American Horror story, og har tidligere vundet to Oscars for sine roller i Tootsie fra 1982 og Blue Sky fra 1994.