Træning, kombucha, ansigtsmassage og D-vitamin: Få mere energi i vinterhalvåret
© Vogue

5 tips, der giver mere energi i vinterhalvåret

De mørke vintermåneder kan være drænende for energiniveauet, men med disse råd vil du komme igennem den kolde tid med fornyet gejst

7. december 2016 af Marie Alkestrup

Kulde, sne og mørke kan være lidt af en udfordring for både humøret og dit energiniveau. Derfor er det også de færreste, der ser frem til de kolde vintermåneder. 

Men vinteren behøver slet ikke at være så slem, hvis du bare sørger for at følge disse råd.

Psst ... Her er de jobvaner, som kun gøre dig mere træt

Kom i gang

Selvom din sofa, varm kakao og juleguf kan virke som det mest oplagte valg, når vinterkulden banker på, er det vigtigt at holde dig i gang med træning i de kolde måneder. Både for at få mere energi, men også for at undgå dårligt humør, som kun bliver forværet af at sidde stille hele dagen

Hvis du ikke orker den kolde udendørstræning, kan du enten dyrke yoga hjemme i stuen, eller melde dig til sjove holdtilbud i dit lokale fitnesscenter.

Frugt og grønt

Forsøg at skrue ned for de søde sager, da sukker kun vil få blodsukkeret til at stige og derefter falde drastisk igen, hvilket vil få dig til at føle dig træt, uoplagt og endnu mere sulten. 

Prøv istedet at skrue op for indtagelsen af denne frugt eller grøntsager ved eksempelvis at investere i en juicer, så du kan lave lækre grøntsagsjuicer. Desuden kan du blande det overskydende frugtkød fra juicemaskinen sammen med de øvrige ingredienser til disse daddelkugler, og dermed lave en sundere form for julekonfekt.

Gå tidligere i seng

I disse mørke tider har man brug for mere søvn, og mange af os bliver også trætte tidligere på aftenen, fordi dagene jo som bekendt er kortest her i december. 

Istedet for at kæmpe med at holde dig vågen, så giv efter, og gå tidligere i seng. Det vil også gøre det langt lette at komme op tidligt næste morgen. 

Psst ... Har du problemer med at falde i søvn, så er det måske, fordi du begår disse fejl? 

Forkæl dig selv

Husk at sætte tid af til selvforkælelse, hvilket du enten kan give dig selv i form af en hjemmespa-dag, eller book tid hos en professionel massør eller en ansigtbehandling. 

Vælger du ansigtsbehandlingen, så gå efter en, der særligt fokuserer på ansigtsmassage, da det både vil afspænde og løfte dine ansigtsmuskulatur, føles himmelsk og give fornyet energi.

Vi kan eksempelvis anbefale behandlingen Naturlig smuk ansigtsbehandling hos Naturlig Smuk, hvor du vil få den skønneste ansigtsmassage, der fokuserer på ansigtets akupressurpunkter, bindevæv og ansigtsmuskulatur. 

Du finder Naturlig Smuk på Frederiksberg Allé 49, 182O Frederiksberg C eller på Naturligsmuk.dk

Probiotika og D-vitamin

En sund fordøjelse giver et godt immunforsvar, og det har du brug for om vinteren, hvor der altid er sygdom i omløb. Investér derfor i mælkesyrebakterier eller fremstil dine egne i form af kombucha, som er den nye helsetrend, du skal kende.

Ligeledes kan det også være en god idé at indtage D-vitaminer, som mange danskere er i underskud af her i de mørke tider, hvor vi ikke får solen at se så ofte. D-vitamin hjælper også til opretholdelsen af immunforsvaret og humøret, og er derfor et godt tilskud til dine vintermåneder. 


MERE FRA COSTUME

Måske er du interesseret i ...

Seneste