Sådan får du en sommerklar krop
© Anna Stokland

Sådan får du en sommerklar krop

Der er ikke længe til, at det igen er tid til bare stænger og bikini. Her giver vores blogger Simply Fit sine bedste tips til at gøre din krop klar til sommer og sol

25. marts 2017 af Cecilie Blaksted

April måned er lige om hjørnet og det er snart tid til bare ben og bikini. Tanken kan få det til at løbe koldt end ad ryggen på flere af os, men fortvivl ej; Hvis vi går i gang nu, kan vi ignorere alle de paniske artikler om juicekure og bootcamps i juni, og komme i sommerform i vores eget tempo. Der skal jo også være plads til at nyde foråret andre steder end i et fitnesscenter.

Ligesom man i foråret giver sin lejlighed en kærlig hånd, kan din krop også have godt af en forårsrengøring – indefra og ud. Læs med, og få vores blogger Simply Fits bedste tips.

Kosten

1. Massere af væske

En velhydreret krop kommer langt nemmere af med affaldsstoffer og har generelt en bedre fordøjelse. Masser af væske hjælper blandt andet imod oppustet mave, og så kan du klare mange cravings ved at snuppe et glas vand istedet.

2. Mere grønt
Få flere grøntsager ind i din kost. De mætter og er proppet med fibre, som igen hjælper fordøjelsen. Derudover indeholder de vitaminer og mineraler, der er nødvendige, hvis din krop skal bygge den bedste udgave af dig. Start eventuelt dagen med en lækker grøn smoothie.

3. Spis sunde snacks
Vintermånederne kan byde på mange usunde snacks, og det bliver desværre hurtigt en vane. Vend dig til altid at have nogle nødder og dadler i tasken, som du kan spise, når snacktrangen melder sig.

Træning

4. Styrke- og konditionstræning
Hvis du ikke allerede træner, så er det nu, du skal i gang. Start med to eller tre gange om ugen. Pulsen skal op, og musklerne skal kunne mærkes dagen efter. Hvis du er gået lidt kold i din træning, er det måske tid til at prøve noget nyt? Få dig en makker, så I kan presse hinanden lidt, og start med et simpelt træningsprogram.

5. Smidighed og bevægelighed

Styrketræning og konditionstræning er selvfølgelig godt, men det er også vigtigt at få kroppen strukket igennem, og dermed løsnet en masse spændinger. Vi har frosset i vores striktrøjer hele vinteren og skuldrene har været oppe ved ørene i flere måneder. Yoga gør mirakler for din generelle holdning og velvære i kroppen.

6. Generel aktivitet

Det er ikke så koldt længere, så tag kaffeaftalerne udenfor og få gået lidt imens. 10.000 skridt siger de kloge, og det kræver altså lidt aktivitet i hverdagen.

Kroppen

7. Fugt fugt fugt

En gennemfugtet krop er meget mere behagelig at røre ved og se på. Vinterbleg hud, der skaller på skinnebenene, er ikke drømmescenariet for dine sommerkjoler. Brug gerne lidt ekstra tid på at forkæle huden.

8. Tørbørstning og scrub

Start dagen med tørbørstning eller en lækker scrub i badet. Det sætter gang i lymfesystemet og får blodgennemstrømningen i kroppen sat i gang. Når de døde hudceller er væk, kan dine lækre olier og cremer også meget lettere trække ind i huden og gøre deres job. Du kan eventuelt lave din egen scrub med ingredienser fra køkkenet

9. Fjern pelsen

For nogen er det en selvfølge. Et godt trick til at føle dig sommerklar er at fjerne vinterpelsen. Find skraberen eller epilatoren frem, og stol på, at solen snart vil sørge for at holde dig varm. 


ALT DET, DU IKKE VIL GÅ GLIP AF

Måske er du interesseret i ...

Seneste