Foto: Marie Claire Mexico

3 tips til at komme af med mormorarmene

Er du også træt af lidt for slappe mormorarme? Her får du 3 tips til, hvordan du kommer af dem med og får stærkere triceps

15. december 2015 af Amalie H. Bendixen // Iform.dk

Mormorarmene ... Du kender dem sikkert. De blafrer på undersiden af armen, når du eksempelvis vinker – og hvis du også er træt af lidt for slappe triceps – så er det altså her, du skal læse med. 

De slappe triceps, mormorarmene eller vinkedellen, opstår ved en for høj fedtmasse eller for lidt aktivitet i overarmens muskler – og det er derfor vigtigt, at du træner dine armmuskler, så huden omkring ikke bliver slap. 

Psst ... Sådan slipper du af med de 5 mest forhadte deller

3 tips til til fastere arme:

Øvelse: Lav vinkedelle-øvelsen 3-4 gange om ugen, for at få en større tricepsmuskel, som vil gøre dine arme pænere og styrke musklen. Hvis du allerede har veltrænede triceps, kan du nøjes med at lave øvelsen én gang om ugen, og derimod fokusere mere på sund kost og konditionstræning. 

Dyrk konditionstræning: Dyrk konditionstræning for at sænke din fedtprocent. Især svømning og boksning er gode træningsformer, når du skal forbrænde en masse kalorier og få gang i blodomløbet.

Kost: Sørg for at få en sund og varieret kost, som kan sænke din fedtprocent.

 

LÆS OGSÅ: Her er hemmeligheden bag en slank krop

Måske er du interesseret i ...

Seneste