© Nike

5 gode udstrækningsøvelser

Både før og efter træning er det vigtigt med god udstrækning, der både gør dig mere smidig og øger bevægeligheden. Få 5 gode strækøvelser her

7. september 2015 af IForm.dk

Undgå stivhed og bliv mere smidig med god udstrækning. Her er fem tips til nemme udstrækningsøvelser:

FORSIDEN AF LÅRET
Læg al vægt over på dit højre ben, og træk venstre ben op under dig. Tag fat om anklen på dit venstre ben, og hiv forsigtigt opad, indtil du mærker et stræk i den store lårmuskel – hold strækket her. Gentag på højre ben.

BICEPS OG BRYSTMUSKEL
Stå med siden til væggen, og placér din højre hånd på væggen i skulderhøjde. Drej overkroppen til venstre, så du mærker strækket i din biceps og brystmuskel. Gentag med venstre hånd.

TRICEPS
Bøj din højre arm, og placér den bag hovedet. Tag fat i albuen med din venstre hånd, og træk i albuen, til du mærker et stræk i din højre arm. Gentag med venstre arm.

MAVE
Læg dig fladt ned på maven. Løft overkroppen op med armene, til du kan mærke et stræk i maven.

LÆND OG RYG
Sæt dig på en bænk, og lad hele din overkrop falde forover og ned mod gulvet. Mærk strækket i musklerne langs rygraden og i lænden.

Hold alle stræk i cirka 30 sekunder.

 

Psst ... Klik dig ind på Iform.dk og få flere træningstips.

Måske er du interesseret i ...

Seneste