Tekla Fabrics: Tekstilmærket, der har overtaget Instagram

Fine pasteller og bløde materialer er en af hemmelighederne bag mærket, der lige nu laver tidens mest populære sengetøj og badekåber

tekla fabrics badekåbe
© Tekla

Selv badekåber kan blive moderne, hvis de markedsføres på den rigtige måde. Det har Tekla formået, og dermed vil alle have fingre i mærkets bløde badekåber og særegne sengetøj.

Psst ... Baum und Pferdgarten designer sofaer

Bag Tekla finder du Charlie Hedin, der oprindeligt er fra Sverige, men nu slår sine folder i Danmark. Han har en baggrund i mode, hvilket måske også er hemmeligheden bag Teklas succes, som byder på en smuk farvepalet og stærk visuel identitet.

På Teklas Instagram-profil finder du flere af Københavns cool kvinder, heriblandt Caroline Brasch Nielsen og Maria Palm, iført mærkets badekåber, som er lavet i samarbejde med Emelie Johansson. Kampagnen har gjort badekåberne så populære, at mange er begyndt at dele billeder af sig selv indhyllet i den lyserøde eller lyseblå frotté.

Mærkets succes startede oprindeligt med deres simple sengetøj i delikate pasteller og neutrale farver, som gjorde det muligt selv at matche pude- og dynebetræk på kryds og tværs. Derfor køber man heller ikke i betrækket i fastlagte sæt, men kan frit vælge, om puden skal være gul og dynebetrækket blåt.

Sengetøjet er desuden lavet i økologisk bomuld eller linned, og bliver kun blødere, jo flere gange det vaskes. Overvejer du at lade Tekla flytte ind i boligen, koster badekåben 1.195 kroner og sengetøjet ligger mellem 215 kroner og 1.999 kroner. Find hele udvalget på Teklafabrics.com.