tekla fabrics badekåbe
© Tekla

Tekla Fabrics: Tekstilmærket, der har overtaget Instagram

Fine pasteller og bløde materialer er en af hemmelighederne bag mærket, der lige nu laver tidens mest populære sengetøj og badekåber

Selv badekåber kan blive moderne, hvis de markedsføres på den rigtige måde. Det har Tekla formået, og dermed vil alle have fingre i mærkets bløde badekåber og særegne sengetøj.

Psst ... Baum und Pferdgarten designer sofaer

Bag Tekla finder du Charlie Hedin, der oprindeligt er fra Sverige, men nu slår sine folder i Danmark. Han har en baggrund i mode, hvilket måske også er hemmeligheden bag Teklas succes, som byder på en smuk farvepalet og stærk visuel identitet.

På Teklas Instagram-profil finder du flere af Københavns cool kvinder, heriblandt Caroline Brasch Nielsen og Maria Palm, iført mærkets badekåber, som er lavet i samarbejde med Emelie Johansson. Kampagnen har gjort badekåberne så populære, at mange er begyndt at dele billeder af sig selv indhyllet i den lyserøde eller lyseblå frotté.

Mærkets succes startede oprindeligt med deres simple sengetøj i delikate pasteller og neutrale farver, som gjorde det muligt selv at matche pude- og dynebetræk på kryds og tværs. Derfor køber man heller ikke i betrækket i fastlagte sæt, men kan frit vælge, om puden skal være gul og dynebetrækket blåt.

Sengetøjet er desuden lavet i økologisk bomuld eller linned, og bliver kun blødere, jo flere gange det vaskes. Overvejer du at lade Tekla flytte ind i boligen, koster badekåben 1.195 kroner og sengetøjet ligger mellem 215 kroner og 1.999 kroner. Find hele udvalget på Teklafabrics.com.