Costume har fået ny chefredaktør

Digitale fortællinger og nye forståelser af stil er i fokus med Dorothea Gundtoft i spidsen for Costume.

Mød Costumes nye chefredaktør Dorothea Gundtoft.

Dorothea-gundtoft

Costume har fået en digital frontfigur med international erfaring i spidsen for den videre udvikling af Costumes univers. Efter flere år som redaktør og journalist for internationale mode- og designmedier er Dorothea Gundtoft vendt hjem til Danmark til posten som chefredaktør.

Ambitionen er at styrke Costumes digitale profil og position i den fortsatte transformation af universet, som i dag rummer både site, sociale medier, nyhedsbreve, podcast og magasin.

“Jeg ser det som en ny epoke. Både for mig og for Costume. Der er så meget fantastisk i skandinavisk mode og design, som kalder på at blive udforsket. Måske også udfordret. Stil er meget mere end tøj. Så Costume skal fylde og favne mere – især digitalt”, siger Dorothea Gundtoft og uddyber:

“Costume skal være et relevant pejlemærke for moderne, bevidste kvinder og kulturforbrugere, og for dem er mobiler og tablets omdrejningspunkt i de daglige medievaner. Derfor har vi fuldt fokus på at række bredere ud og skabe engagement som digitalt medie.”

Tilgangen skal skabe nye vinkler og formater, som både brugere og annoncører kan få glæde af, forklarer den nye chefredaktør:

“Mit mål er at udvikle måden, vi fortæller, fortolker og forstår stil på, så flere føler sig inkluderet, berørt og beriget i Costumes univers.”

Om Costumes nye chefredaktør

33-årige Dorothea Gundtoft har tidligere været chefredaktør for den danske udgave af den digitale designplatform Houzz. Hun har skabt digital journalistik til medier som Vogue og Style.com og er desuden forfatter til bestselleren Fashion Scandinavia og en række andre internationale bøger om nordisk mode, design og livsstil.

Dorothea Gundtoft tiltrådte som chefredaktør for Costume 15. november 2021.