Body Positivity: Stilikonet Rihanna

Få har skubbet til bølgen af “body positivity” og inklusion som popikonet Rihanna. Eksempelvis fik hun hele det parisiske bourgeoisie til at spærre øjnene op, da hun i 2022 ankom højgravid til et Dior-show iført transparent lingerie-look som en af husets mest prominente gæster.

stilikon_rihanna_mode_costumedk_teaser
© Getty Images

Med et salg på over 250 millioner album på verdensplan er Rihanna den næstbedst sælgende kvindelige artist nogensinde (... Taylor Swift er den bedst sælgende!). Derudover har hun modtaget mere end 190 prestigefyldte priser, og siden 2022 er hun i en alder af 34 år den rigeste kvindelige artist med en anslået formue på 1,8 milliarder dollars!

Rihannas rigdom skyldes dog ikke kun hendes stemme – men også hendes forretningssans. For sammen med luksuskonglomeratet LVMH (som også ejer Dior) udviklede hun sit kosmetik-brand Fenty Beauty (Rihannas fulde navn er faktisk Robyn Rihanna Fenty), der med sit inkluderende udvalg til 50 forskellige hudtoner hurtigt blev en bestseller hos verdens største forhandler af skønhedsprodukter, Sephora (som også er en del af LVMH). Rihanna satte dermed gang i en kommerciel inklusion af usete dimensioner for den globale skønhedsindustri.

Sammen med LVMH ejer Rihanna også Savage x Fenty, et lingeribrand til både mænd og kvinder, der ligeledes hylder menneskekroppens mange forskellige former.