Georg Jensens nye kampagne "You can never be too much you"


© Georg Jensen

Georg Jensen vælger rollemodeller frem for supermodeller

I en kampagne, der opfordrer kvinder til at være dem selv, har det danske brand fravalgt modeller, og i stedet ladet 5 selvsikre kvinder præsentere det gode budskab

15. september 2016 af Maria Broe Trustrup Hansen

Vær dig selv – og skab din egen succes. 

Det er budskabet i Georg Jensens nye kampagne You can never be too much you, hvor modeller er erstattet af fem inspirerende kvinder som frontfigurer. Kvinderne har alle stor succes inden for deres felt – og de undskylder ikke for det. 

Susanne Bier optræder som den eneste danske kvinde i kampagnen. Hun har opnået stor succes som filminstruktør både herhjemme og på den internationale film- og tv-scene. På den måde er hun et forbillede for mange, og hun inspirerer andre til at følge deres egne drømme. 

Michelin-stjerner og prisvindende komiker 

En af de andre kvinder i kampagnen er amerikanske Dominique Crenn, som er blevet kåret som verdens bedste kvindelige køkkenchef. Hun har derudover som den første kvindelige køkkenchef i USA formået at få to Michelin-stjerner.

Den australske komiker Sarah Kendall er også med i kampagnen. Hun har vundet adskillige prestigefyldte priser og er blevet et af de største navne på den internationale comedyscene. Dermed er hun helt sikkert et forbillede for mange unge kvinder verden over.

Georg Jensens nye kampagne "You can never be too much you"

Dominique Crenn

© Georg Jensen
Georg Jensens nye kampagne "You can never be too much you"

Sarah Kendall

© Georg Jensen

Stærke sportskvinder

De to sidste kvinder i kampagnen er sportsfolk. Norske Cecilia Brækhus er stærkere end de fleste, for hun er nemlig verdensmester i boksning. Cecilia Brækhus er derudover den første kvinde i verden, der har holdt verdensmestertitler hos WBA, WBC, IBF og WBO samtidigt.

Iranske Behnaz Shafiei er den sidste kvinde i kampagnen, og hun kører motorcross. Det er ret fantastisk, når man tænker på, at Behnaz Shafiei kommer fra et land, hvor kvinder ikke må køre motorcykel. 

Georg Jensens nye kampagne "You can never be too much you"

Cecilia Brækhus

© Georg Jensen
Georg Jensens nye kampagne "You can never be too much you"

Behnaz Shafiei

© Georg Jensen

Herunder kan du se alle de fantastiske kvinder i Georg Jensens kampagnevideo.

Gør som 24.000 andre

Seneste

Måske er du interesseret i...