Baum und Pferdgarten har en genkendelig æstetik, som også er blevet kendetegnende for den danske kvindes stil. Var jeres design-dna etableret fra start?
“Ja, det var den faktisk. På Designskolen blev vi fascinerede af hinanden, fordi vi var så forskellige. Rikkes bord var fyldt med farver og former, mens der på Helles bord lå nålestriber og tern, gerne i grå nuancer. Vi var modsætninger, men samtidig fascinerede af, at vi havde hvert vores univers. Det er også det grundlæggende i dag, hvor dualitet er en vigtig faktor i alt, hvad vi rører ved – hvad end det er en butik, kollektion eller kampagne. Vores forskelligheder har været en enorm drivkraft, siden vi mødte hinanden i tidernes morgen, og betagelsen af tekstiler, print, farver og sjove konstellationer lever stadig.”
Hvis I skal slå ned på 3 succesoplevelser på jeres rejse, hvilke ville I så vælge?
“Det første show i 2005. Det var en kæmpe oplevelse, hvor vi mødte Kim (Grenaa, red.) og Uffe (Buchard, red.) for første gang, og det var helt fantastiske at møde de to herrer og arbejde sammen med dem.
Derudover var det en milepæl at genvinde vores virksomhed, efter vi gik konkurs i 2009. Det var den største mavepuster karrieremæssigt og måske også livsmæssigt at se hele ens livsværk blive pillet fra hinanden. Heldigvis kørte vi videre med Bjørn og Teis (fra mærket Bruuns Bazaar, red.). Det var en vild oplevelse at få en ny chance.
Og så er vi heldige, at vi har så stærkt et team. Mange er unge mennesker, som går helhjertet ind for det her og viser en stor arbejdsglæde, gejst og tro på produktet. Det giver det største kick.”