3 højdepunkter fra Burberrys catwalk
Fra den perfekte model til 2019's vigtigste farve. Moderedaktøren slår ned på tre spektakulære ting fra Burberrys AW19-show
Af1. Stella Tennant
Indbegrebet af britisk aristokrati, topmodel Stella Tennant – der var kampagneansigt for Burberry under den daværende chefdesigner Christopher Bailey – gik stoisk ned ad catwalken, og tager Burberry lige præcis derhen, hvor det skal være; Hun er ultra klassisk, men har styrke og udstråler intellekt.

2. Beige
Hvis ikke modehuset havde det før, så har det i hvert fald nu patent på farven beige, som i øvrigt er 2019's vigtigste farve.
Her fortjener især nyfortolkninger af trenchcoats at blive fremhævet.

3. New Minimalism
Chefdesigner Riccardo Tisci forsøgte at indfange diversitet og understrege, at Storbritannien er et kulturelt fragmenteret rige ved at vise både punk, aristokrati og sport – og missionen skinnede selvfølgelig også igennem i modelcastet, der var multikulturelt broget i positiv forstand.
Men der var også et par stærke minimalistiske look, der tegner rigtig godt, med skarpe silhuetter, som var mere innovative og knap så eklektiske og eksperimenterende. Vores yndlingslook var dette med lædervest og nederdel.
