Freja Wewer designer highstreet-kollektion
Den danske influencers stil kan blive allemandseje takket være et nyt designsamarbejde, som er i butikkerne til februar
AfMed langt over 200.000 følgere er Freja Wewer en af Danmarks absolut mest populære influencere. Nu følger den 22-årige dansker i fodsporene på Pernille Teisbæk og Trine Kjær og lancerer en fælleskollektion i samarbejde med highstreetmærket Envii.
“Det har været en af mine største drømme at få lov til at designe min egen kollektion, siden jeg var helt lille – så jeg er rigtig glad og taknemmelig for, at jeg har fået denne mulighed,” fortæller Freja Wewer om sin seneste bedrift.

Kollektionen består af 25 styles og tager udgangspunkt i Frejas personlige stil, som er kendetegnet ved at være drenget, tilbagelænet og minimalistisk. Freja Wewer har først og fremmest hentet inspiration i herremoden og derudover har hun skelet til tv-serien The Sopranos. Derfor er alle 25 styles opkaldt efter seriens forskellige karakterer.
“Jeg er meget inspireret af det kønsneutrale. Jeg har gået i et miks af drengetøj og pigetøj så længe, jeg kan huske. Da jeg var yngre og altid gik i herreafdelingen, blev der kigget lidt skævt til mig. Det er blevet bedre nu, og den udvikling vil jeg gerne bidrage til,” fortæller Freja.

Den nye kollektion er holdt i sort, hvid og beige, og ligger i Enviis lave prisleje, hvilket også var en af grundene til, at Freja valgte at samarbejde med highstreetmærket:
“Jeg føler, at samarbejdet giver mig en rigtig god mulighed for at være i øjenhøjde med mange af mine følgere. Man behøver bestemt ikke at skulle bruge en formue, for at se smart ud.”
Kampagnen er skudt med Athens smukke, rå og historiske arkitektur som bagtæppe og Freja Wewer som model. Det hele lander i Enviis fysiske butikker og online 20. februar.






