Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

6091-PEARL-0.67-Photo-Album-1000x1500-LB-300-47 © H&M

H&M's nye designsamarbejde er et af de fineste, vi har set

Tidligere samarbejder tæller Lanvin, Versace og Marni. Kan du gætte, hvilken designer H&M har teamet op med denne gang?

Endnu en gang kan det svenske highstreet-mærke H&M præsentere et nyt samarbejde med en verdensberømt designer. Lige siden H&M i 2004 lancerede deres første samarbejde med nu afdøde Karl Lagerfeld, har deres samarbejder inkluderet internationale modehuse som Lanvin, Versace og Marni – og fælles for alle designsamarbejderne er, at både de fysiske og online hylder er blevet rippet i løbet af meget kort tid.

Nu er H&M så klar med et nyt samarbejde, og mon ikke den kommende kollektion vil skrive sig ind i H&M's designhistorie som en succes på lige fod med de forrige?

Denne gang har H&M begivet sig ud i en fælles kollektion med den irske designer Simone Rocha. Ifølge Rocha selv udtrykker kollektionen femininitet, styrke og modernitet, og hvis du er til danske Cecilie Bahnsens kreationer, så kan du især glæde dig til, at samarbejdet lander på hylderne. Der er nemlig tale om styles med pufærmer, fine udsmykninger og voluminøse silhuetter a la Bahnsens univers.

Ud over en kollektion til kvinder, der spænder bredt fra striktrøjer og trenchcoats til perlebesat fodtøj, tylskørter og smykker, tæller designsamarbejdet også en fuld kollektion til både mænd og børn.

Vi er spændte på at se de forskellige styles fra kollektionen, som er lige på trapperne – men indtil da må vi nøjes med at få et glimt af det drømmende univers, som Simone Rocha og H&M tager os med ind i.

Nedenfor kan du få et smugkig på et par billeder samt en video med ansigterne for den kommende kollektion, der blandt andet tæller Normal People-stjernen Daisy Edgar-Jones. Ud fra hvad vi indtil videre kan se, kommer vi i hvert fald til at stå klar – hvis ikke i den fysiske kø, så i hvert fald den virtuelle – når kollektionen lanceres på H&M's hjemmeside den 11. marts.

Mere om Modenyheder? Få Costumes nyhedsbrev