Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Karl Lagerfeld & Coca-Cola Light

ANNONCE: De eksklusive specialdesignede flasker ramte udvalgte cafeer 1. juni

Af Mette Petersen

Chanels chefdesigner Karl Lagerfeld har gentaget sidste års succes ved at designe og lancere Coca-Cola Lights nyeste, unikke design.

Karl Lagerfeld er, ifølge ham selv, den helt store Coca-Cola Light fan, og han elsker dette samarbejde, som giver ham muligheden for at skabe noget med folk, han holder af, samtidig med han promoverer et produkt, han elsker.

Det er ikke første gang, at han har designet en flaske for Coca-Cola Light. I 2010 stod han bag flasken, der stilfuldt portrætterede hans karakteristiske silhouet med et design i farverne sort, hvid og pink. Denne gang er der tale om hele tre fashionable og stærkt genkendelige flasker i samme nuancer.

De tre flaske-designs repræsenterer hver især deres individuelle stilart, og inspirationen har Karl Lagerfeld hentet i Coca-Cola Lights seneste tv-kampagne hos de tre humoristiske Coca-Cola Light-heltinder: Bernadette, Elanor og Irene.

Ligesom Karl Lagerfelds egen ikoniske stil, er de tre look skarpe, grafiske, med fokus på detaljen, og flaskerne er nummererede. Kollektionen er, til ingens overraskelse, limited edition, og uddeles kun ved specielle begivenheder, samtidig med at de sælges på udvalgte cafeer i Danmark til samme pris som en 0.25 glasflaske.

Karl Lagerfeld, som også er en anerkendt fotograf, har selv skudt reklamekampagnen for de famøse flasker. Tre af tidens hotteste supermodeller som formår at indkapsle brandets modeværdi, nemlig Coco Rocha, Heidi Mount og Jeneil Williams, lægger ansigt til. Coco Rocha var også den udvalgte kampagnemodel, da den første Karl Lagerfeld Coca-Cola Light så dagens lys sidste år.

De tre smukke modeller ligner til forveksling Bernadette, Elanor og Irene, og repræsenterer hver et stærkt individuelt look og en sprudlende personlighed.

Karl Lagerfeld har også tidligere samarbejdet med andre brands. For eksempel har han designet en kollektion for highstreet-kæden H&M.

For Coca-Cola Light er dette heller ikke det første samarbejde med store navne fra modebranchen. Tidligere har navne som Kenzo, Nathalie Rykiel og Manolo Blahnik nemlig også stået bag designet på læskedrikkens emballage.

Karl Lagerfeld og Coca-Cola Light er det ultimative samarbejde, og de ikoniske flasker er blevet stemplet som værende enhver fashionistas nye musthave.