Match made in heaven: Alexander Wang samarbejder med Adidas
Alexander Wang har afsløret et partnerskab med Adidas, og designeren vender den tyske sportsgigant på hovedet – bogstaveligt talt
AfI de tidlige sommermåneder svirrede rygterne om et forestående samarbejde mellem Alexander Wang og Adidas. Under New York Fashion Week i går aftes viste det sig, at rygterne talte sandt, da Alexander Wang, foruden egen SS17-kollektion, sendte det nye designsamarbejde ned ad catwalken.“
Og den amerikanske stjernedesigner har vendt Adidas på hovedet – bogstaveligt talt. Sportgigantens velkendte Originals-kløverbladslogo optrådte nemlig med bunden i vejret. Om det nye samarbejde udtaler Alexander Wang til Vogue: “Med denne kollektion var idéen at tage koderne og ikonografien fra brandet Adidas Originals og se, hvad deres symboler betyder, og vende dem på hovedet, for at spejlvende, hvad der er på overfladen, og tilføje et lag af subversion; også for at lege med idéen om, hvad der er ægte, og hvad der er falsk, og hvordan en særlig situation kan ændre opfattelsen fuldstændig.”
Alexander Wangs designunivers har altid været spækket med sportsreferencer, og kollektionen afspejler et ubesværet partnerskab, hvor de tre striber går igen sammen med det omvendte Originals-logo.
Wang har skabt i alt 84 dele for Adidas, alle unisex, herunder T-shirts, hoodies, sweatshirts og sneakers. Herunder følger billeder af ni styles, som desværre kun kan erhverves i tre fysiske butikker i New York, mens det fulde samarbejde lander online til foråret.








