“Træt tøj” dominerer Instagram

ZzZzz. Har du mon også lagt mærke til influencernes nye billedtendens?

Ny syvsover-tendens florerer på Instagram
© Anna Stokland

Vi har før skrevet om pastaretten Cacio e pepe, der spredte sig som en steppebrand på Instagram. Nu har influencerne kastet deres kærlighed på et nyt motiv: sovende tøj.

Pernille Teisbæk kickstartede tendensen, da hun for nyligt delte et billede af en trenchcoat fra Céline, der lå på en trappe som et af Salvador Dalís smeltende ure i værket The Persistence of Memory. Frakken var stylet med et par hvide cat-eye-solbriller, et par sorte støvler og en Bottega Veneta-clutch placeret under frakkens ene ærme, så tøjet tog form som en sovende person, og billedteksten lød: “Power nap”.

*Tip! Se 5 skjulte Instagram-tricks, du nok ikke kender*

Den humoristiske parodi på en mast powerkvinde, der er kollapset i træthed på farten, blev hurtigt omfavnet af flere influencer-profiler, der delte lignende billeder af deres sammenkrøllede tøj med tekster som “My coat is taking a nap” og “I'm on energy saving mode”.

Nu ved du, hvorfor modefolket ofte er fashionably late.