Ny syvsover-tendens florerer på Instagram
© Anna Stokland

“Træt tøj” dominerer Instagram

ZzZzz. Har du mon også lagt mærke til influencernes nye billedtendens?

9. juni 2019 af Sofie Lindqvist

Vi har før skrevet om pastaretten Cacio e pepe, der spredte sig som en steppebrand på Instagram. Nu har influencerne kastet deres kærlighed på et nyt motiv: sovende tøj. 

Pernille Teisbæk kickstartede tendensen, da hun for nyligt delte et billede af en trenchcoat fra Céline, der lå på en trappe som et af Salvador Dalís smeltende ure i værket The Persistence of Memory. Frakken var stylet med et par hvide cat-eye-solbriller, et par sorte støvler og en Bottega Veneta-clutch placeret under frakkens ene ærme, så tøjet tog form som en sovende person, og billedteksten lød: “Power nap”. 

View this post on Instagram

Power Nap💤

A post shared by Pernille Teisbaek (@pernilleteisbaek) on

Den humoristiske parodi på en mast powerkvinde, der er kollapset i træthed på farten, blev hurtigt omfavnet af flere influencer-profiler, der delte lignende billeder af deres sammenkrøllede tøj med tekster som “My coat is taking a nap” og “I'm on energy saving mode”.

Nu ved du, hvorfor modefolket ofte er fashionably late

View this post on Instagram

My coat is taking a nap

A post shared by Stephanie Gundelach (@sgundelach) on

View this post on Instagram

I’m on “energy saving mood”

A post shared by Mathilde Augusta (@mathildeaugustadam) on

Måske er du interesseret i ...

Gør som 24.000 andre

Seneste