Vinderne af Costume Awards 2012
I har stemt og dermed kåret vinderne i de ti kategorier i Costume Awards 2012. Se dem her
AfInden vi vinker farvel til et fantastisk modeår, skal vi først afsløre vinderne i Costume Awards 2012.
Det er jer, der har stemt og dermed afgjort, hvem der skal vinde priserne for årets designere, modehuse, tendenser samt hvem der har lavet de vigtigste items.
Her er vinderne af Costume Awards 2012.
Du kan læse mere om alle vinderne i Costume 129, der er på gaden 13. december - 9. januar.

Årets danske kollektion: Wood Wood
Et cheerleader-sæt, der ikke er til at komme udenom. Og cool cardigans, bukser, kjoler, skjorter. Wood Wood har lavet årets danske kollektion.
“Vi er meget glade. Det har taget land tid at overbevise folk om, at Wood Wood kan mere end at klæde unge hipstere på,” siger Karl-Oskar Olsen, en af Wood Woods grundlæggere.

Årets drømmetaske: Célines Boston Bag
Klassisk, minimalistisk, perfekt. Célines Boston Bag er årets drømmetaske.
“Tasken er enkel, smart og kan bruges i mange sammenhænge. Den udstråler god stil og kvalitet,” siger Sysser Zachau, kommerciel direktør hos Birger Christensen, der, sammen med Kassandra, forhandler de eftertragtede tasker.

Årets skønhedstrend: Bryn
Velformede bryn gør underværker for dit ansigt, og i 2012 var fyldige bryn årets skønhedstrend.
“Smukke, fyldige, velformede og markante bryn gør mere for dit ansigt end alverdens blush, læbestift og foundation,” siger Stinne Jensen, Costumes skønhedsredaktør.

Årets accessory på gadeplan: Line&Jo
Tre-fire små stjerner har været at finde på alle fashionistaers ører i 2012. Miss Ewell fra Line&Jo er årets accessory på gadeplan.
“Ambitionen var at skabe en klassisk ørering med et moderne udtryk. Man kan skabe sit personlige udtryk ved at kombinere øreringen med andre øreringe,” siger Line Hallberg, der sammen med Jo Riis-Hansen står bag Line&Jo.

Årets danske multibrand-netbutik: Youheshe.com
Juhuu for Youheshe.com. Webshoppen med et genialt miks af danske og udenlandske mærker er årets danske multibrand-netbutik. Idéen til butikken opstod i New York.
“Vi er meget stolte og ovenud lykkelige over at vinde denne pris. Det betyder utrolig meget for os at blive udvalgt af en så skarp læserskare som Costumes,” siger indehaver Lulu Henckel.

Årets bedste samarbejde: Stine Goya for Adax
Hvis der er én taskekollektion, der ikke har været til at komme udenom i 2012, er det den, Stine Goya har designet i samarbejde med Adax: årets bedste samarbejde.
“Det er netop en anerkendelse som denne, som gør det værd for mig at lave det, jeg gør,” siger Stine Goya.

Årets danske designtalent: Maria Black
'Lego for fashionistaer' kalder Maria Black selv sine grafiske og ultracool smykker. Smykkedesigneren er årets danske designtalent.
“Det er fantastisk at få sådan et skulderklap som nystartet designer. Jeg får lyst til at give en masse kram til Costumes dejlige læsere,” siger Maria Black.

Årets modehus: Mulberry
Britisk, når det er bedst. Mulberry er årets modehus.
“Det er overvældende at vide, at Mulberry er så elsket og respekteret i Danmark. Det betyder uendeligt meget for os,” siger Emma Hill, Mulberrys kreative direktør.

Årets danske modeblog: Trine's Wardrobe
Trine Kjær inviterer indenfor i sit liv og sin garderobe. Trineswardrobe.dk er årets danske modeblog.
“Jeg har altid elsket Costume, og at netop jeres læsere synes, at min blog er den bedste i Danmark, gør mig ubeskriveligt glad,” siger Trine.

Årets nye danske butik: Sephora
Endelig. Danmark har fået sin egen Sephora og med den en masse nye skønhedsmærker på dansk jord. Sephora ligger i Illum i København og er årets nye danske butik.
“Hvis dit hjerte banker bare lidt for beauty, er det som at komme hjem, når du træder ind i en Sephora,” siger Stinne Jensen, Costumes skønhedsredaktør.
