Costumes dagbog fra Oslos modeuge

Costumes modeassistent har været til Oslo Runway, der bød på to dage spækket med shows. Kom med front row her

1 / 10

Copenhagen Fashion Week var netop afsluttet, da Costumes modeassistent tog afsted til den norske modeuge.

Se med i galleriet, og læs om hendes oplevelser under Oslo Runway.

Varm med Muf10
2 / 10

Vækkeuret ringede klokken 4.15 – hurtigt op og gøre mig klar, og af sted til lufthavnen, hvor flyet til Oslo gik klokken 7.

Heldigvis kunne denne store, varme bomberjakke fra Muf10 holde mig varm.

FWSS
3 / 10

Vi ankommer til vores hotel Grand Hotel kort før dagens første show, der var Fall Winter Spring Summer.

Kollektion bød på mange fine farver i (lyse)røde og blålige nuancer, og i midten af catwalken var der et vaskeægte hamsterhjul i menneskestørrelse.

Inden showet nåede jeg backstage for at snakke med modellerne om deres bedste beautytips.

Bytimo
4 / 10

Fra hamsterhjul til levende duer. ByTimo bød på blomstertema i stor stil. Lige fra en kæmpe krone i loftet og en catwalk fyldt med blomster, til lange kjoler i romantisk blomsterprint, der skiftevis indtog catwalken – og som prikken over i’et havde modellerne en lille hvid due siddende på hånden.

5 / 10

Om eftermiddagen havde vi en hurtig pause, hvor vi lige kunne skifte tøj til aftenenes program. Her til Holzweiler-show med champagne i hånden i ført FWSS-strik, Levi's-jeans og Lanvin-stiletter.

Holzweiler
6 / 10

Ingen tvivl om, at Holzweiler var dagens absolut flotteste show. Både på grund af selve kollektionen og stylingen, som Veronika Heilbrunner havde stået for, men lige såvel de indtagende omgivelser, der spillede sig ud i maleren Edvard Munchs hus lidt ude for Oslo.

Morgenmad
7 / 10

Næste dag startede vi ud med en yderst lækker brunchbuffet på vores hotel.

Veronica B. Vallenes
8 / 10

Veronica B. Vallenes er kendt for sin stilrene og klassiske stil, der passer kvinder i alle aldre.

Hendes SS17-kollektion bød ligeså vel på så mange fine styles holdt i sort, hvid og neutrale jordfarver.

Jeg er især vild med sættet med hvid bluse/skjorte, sorte bukser og hvide sandaler.

Admir Batlak
9 / 10

Dagens og Oslo Runways sidste show var Admir Batlak.

Batlak har tidligere arbejdet for Dolce & Gabbana, og er virkelig en af de designere, der hiver Oslo Runway op på et højere niveau.

Derudover havde Batlak som den eneste designer, gjort det muligt for offentligheden at se showet.

Efter at modellen havde gået finalen, hvor vi så det, spadserede de en efter en ud af døren og hele vejen ned til havnen, hvor offentligheden sad klar til se dem.

På gensyn
10 / 10

Over and out. Dette var min første gang til Oslo Runway, men forhåbentlig bliver det ikke den sidste.

Dagene har været spækket med et spændende program, og det har været rigtig sjovt at deltage.

Nu vender jeg snuden mod København, og lader op til Stockholm modeuge næste uge. Stay tuned!