Diversitet er for alvor blevet et buzzword, når der skal tænkes kommercielt i modebranchen. Længe har personlighed og det at skille sig ud spillet en rolle for tendenserne, der har tegnet modebilledet, og vi har med ro i modesindet kunnet klæde os både glamourøst, bohemet, eklektisk, urbant og minimalistisk på. Alt har været acceptabelt længe, og det er derfor ikke i tøjet, vi ser den nye hyldest til mangfoldighed. Derimod har modebranchen rettet opmærksomheden mod skønhedsidealet, hvor vi ser en større diversitet, når det gælder hudfarve, kropstype, træk og alder. Det har været undervejs et par gange før, men lader for alvor til at have fået tag nu. Historisk set har hvert årti eller epoke været defineret af sin tids skønhedsbegreb. Vi kender 20’ernes androgyne kvindeideal, 50’ernes kurvede bud på samme og de sporty og trænede powerkvinder fra 80’erne. Men det, der sker i modebilledet lige nu, gør op med tanken om at ophøje én særlig måde at se ud på. Vi behøver ikke længere at ligne hinanden.