Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Foto: Fashionrogue.com

Den nemme vej til en flot figur

Små justeringer i kosten kan gøre en stor forskel for figuren og for tallet på badevægten – både nu og på sigt. Få simple tips til at spise dig slank her

Selvom det kan være svært at slippe gamle vaner og tillægge sig nye, skal der ikke mange små justeringer til, før det kan ses på figuren og badevægten – både nu og på sigt.

Som bekendt bliver det sværere at holde vægten nede, jo ældre man bliver, men ny forskning har udstukket en række retningslinjer, som holder dig slank senere i livet.

Løsningen er ikke at tælle kalorier, men i stedet at vælge bestemte typer fødevarer samt sørge for, at man ikke er sulten i løbet af dagen.

Undersøgelserne viser, at folk, der spiser meget yoghurt, skaldyr, kylling og nødder, generelt taber sig gennem årene, mens et højt indtag af kulhydrater fra hvidt brød, kartofler og slik havde en modsat effekt.

Ifølge forskerne handler det først og fremmest om at spise fødevarer med et lavt glykæmisk indeks, som ikke giver store stigninger i blodsukkeret.

Fødevarer med lavt glykæmisk indeks

Bestil I FORM nu og få et lækkert, nyt træningssæt fra Kari Traa med i købet til en MEGET nedsat pris. Se mere her.

Mere om Sundhed? Få Costumes nyhedsbrev