Træn 15 minutter med elastik

Træning med elastik kan du gøre lige, hvor du har lyst til. Det kræver kun et enkelt stykke udstyr, og kan gøres både inden- og udendørs. Få 3 øvelser her

1 / 4

Har du ikke mulighed for at udnytte dit lokale træningscenter, eller er du ude rejse, kan du stadig styrketræne.

Træning med elastik er en enkel og effektiv form for dynamisk styrketræning. Belastningen øges let ved større udspænding af elastikken, og den kan medbringes overalt.

Stort set samtlige muskler i kroppen kan trænes, hvad enten det er i et genoptræningsforløb, eller du ønsker at styrke din kropsstamme til forebyggelse eller optimering af en specifik idrætsfunktion.

Det kan ikke erstatte din træning i dit lokale træningscenter eller dine løbeturer, men det kan være en god måde enten at komme igang eller holde din træning ved lige.

Få tre gode øvelser med elastik i galleriet her.

Ryg
2 / 4

Ryg

3-4 sæt af 20 gentagelser

  1. Sæt dig ned med ret og lige ryg

  2. Placér elastikken under øverste forfod (begge fødder)

  3. Tag med overhåndsgreb på elastikken

4 Træk elastikken mod dig selv

  1. Sørg for, at dine albuer trækker tilbage
Mave
3 / 4

Mave

3-4 sæt af 20 gentagelser (10 til hvert knæ)

  1. Kom ned på ryggen

  2. Placér elastikken på forfoden

  3. Tag den ene fod og knæ, så højt op du kan til 90 grader

  4. Lad modsatte albue mødes med knæet

  5. Spænd op i maven

Kick back 
4 / 4

Kick back

3-4 sæt af 10-15 gentagelser på hvert ben

  1. Sørg for at placere elastikken på forfoden

  2. Kom ned på alle fire

  3. Placér knæet under hoften

  4. Hold hænderne i lige linje med din skulder, ikke hænge i ryggen

  5. Spænd op i maven og spark bagud

FÅ DE SENESTE NYHEDER DIREKTE I DIN INDBAKKE – TILMELD DIG COSTUMES NYHEDSBREV HER

Mere om Træning? Få Costumes nyhedsbrev