I knap halvanden måned har dørene til Normann Copenhagens flagskibsbutik været beklædt af hemmelighedsfuld lyserød folie. Bag afdækket er der blevet arbejdet på højtryk for at skabe en ny base for Normann, og nu er dørene åbnet til et innovativt koncept, der kombinerer butik og showroom.
Den danske designvirksomheds nye domicil er indrettet som et eksperimenterende og kunstnerisk univers i børstet stål, spejlglas, terazzo, bløde tæpper og vilde farvekombinationer.
“Vi vil gerne give besøgende følelsen af at bevæge sig rundt i en kunstinstallation. Vi har leget med kontrasten mellem det varme og det kolde i et nutidigt interiørbillede,” fortæller designer Hans Hornemann, der sammen med Normann Copenhagens brand manager, Britt Bonnesen, har konceptudviklet det nye showroom.
En eksplosion af lyserød
Showroomet er inddelt i fire forskellige zoner. Vores favorit, The Gallery, er en eksplosion af lyserød, hvor alt fra sofaer og stole til vægge, gulv, loft og søjler er holdt i nuancer af lyserød.
Butikken indholder Normanns Copenhagens egen kollektion, som spænder fra små accessories til møbler og belysning, men også mode fra førende skandinaviske brands, heriblandt Acne Studios, Wood Wood, Saks Potts, By Malene Birger og Stine Goya.
Normann Copenhagens nye flagskibsbutik kan besøges på Østerbrogade 70, 2100 København Ø.