Kom til fødselsdagsfest hos Moshi moshi mind

Det danske livsstilsmærke fylder 10 år – og du er inviteret med til fejringen. Vi har taget en snak med de cool kvinder bag succesen

Foto: Moshi Moshi Mind

Foto: Moshi Moshi Mind

Det danske mærke Moshi moshi mind blev til med en mission om at bringe ro ind i kvinders til tider hektiske hverdag og skabe et pusterum fra daglige rutiner og det hurtigt skiftende modebillede.

I dag er det ti år siden, at Stine Grouleff Skjoldborg og Rikke Rasmussen slog dørene op til deres nicheunivers på Østerbro, der er vokset til seks butikker rundt omkring i Danmark.

Jubilæet bliver fejret på lørdag den 6. februar, hvor du er inviteret til bobler, lækre juicer og snacks i alle Moshi moshi minds butikker.

Vi har taget en snak med de cool kvinder bag mærket i anledning af deres ti år i modebranchen.

150924 moshi moshi mind cashmere 0474 psd low myq6lcmopre g

Stine Grouleff Skjoldborg og Rikke Rasmussen

HVORDAN STARTEDE JERES KONCEPT? “I oktober 2005 havde vi været i London, og da vi kom hjem, sad vi en morgen og talte om det her nye afterwork wear-univers, som vi var blevet inspireret til at udvikle. Et univers, der talte lidt til langsomheden og ønsket om ro og komfort i livet. En butik, som kombinerede yogaens og den spirituelle verdens livsstil med storbyens kant og look.”

HVORFOR BEGYNDTE I AT DESIGNE SELV? “Vores butik startede med at have flere forskellige brands, men det viste sig at være en stor udfordring for os at finde de produkter, vi gerne ville sælge. Der var meget batik, lilla og orange i yogabranchen for ti år siden, og aromalamperne var som regel udformet som elefanter. Det var ikke lige dér, vi ville hen med vores univers, så det blev starten på vores eget label. Hvis man ikke kan finde det, man leder efter, må man lave det selv.”

HVORFOR TROR I, MOSHI MOSHI MIND TILTALER DANSKE KVINDER? “Fordi vi er mere end en butik med tøj, der er tale om et univers, som kvinder kan spejle sig i. Vores mission er at mindske kompleksiteten for kvinder i deres dagligdag. Vi koncentrerer os om at skabe produkter, der gør det hele lidt nemmere, og så vil vi gerne flytte fokus over på, at man er superdejlig, lige som man er.”

HVAD BYDER FREMTIDEN PÅ FOR MOSHI MOSHI MIND? “Flere butikker og et stigende fokus på produkter til hele kvindens liv. Vi glæder os helt vildt til at gøre kvinders hverdag endnu bedre.”

FÅ DE SENESTE NYHEDER DIREKTE I DIN INDBAKKE – TILMELD DIG COSTUMES NYHEDSBREV HER