Taske, 399 kr. // T-shirt, 399 kr. // Strik 1.399 kr. 

© Blanche

2 danske kvinder skaber suverænt tøj, alle har råd til

Bæredygtige jeans, der langtfra er kedelige. To erfarne kvinder fra modebranchen er gået sammen om det nye mærke Blanche

12. januar 2018 af Line Sekula

Et hvidt, uberørt lærred. Det er tanken bag det nye, danske bæredygtige jeansmærke Blanche, og selvom Blanche betyder ‘hvid’ på fransk, er der ikke sparet på farver eller design. For hverken jeans eller bæredygtighed behøver at være kedeligt, mener de to grundlæggere – og de ved, hvad de snakker om, for begge har de en solid erfaring fra modebranchen med sig: Mette Fredin Christensen var kvinden bag 2ndday, som hun var chefdesigner for i næsten otte år, og Melissa Bech har været salgsansvarlig for Wood Wood og Norse Projects og moderedaktør på magasinet Cover. 

© Blanche

De to har gjort shopping nemt, for de har truffet alle de bæredygtige beslutninger på forhånd: Deres jeans er lavet af rene tekstiler gennem bæredygtig produktion, hvor en stor del af materialerne er enten økologiske, GOTS-certificerede eller rester af stoffer fra tidligere produktion. Ud over to halvårlige jeanskollektioner består brandet af re ready-to-wear kollektioner årligt. Der vil være styles, der skiller sig ud, men også tidløse design i materialer som ren cashmere, merinould og silke.

Blanches forår/sommer 2018-kollektion lander i løbet af januar i butikker som Støy Munkholm i Århus, Dr. Adams i Odense og Kyoto i København og på Blanchecph.com

Costumes assisterende moderedaktør, Jeanette Madsen, i T-shirt fra Blanche. 

Måske er du interesseret i ...

Seneste