Halvdelen af Han Kjøbenhavn takker af

Det københavnske mærkes store succes er årsagen til, at den ene af Han Kjøbenhavns to grundlæggere trækker sig ud af virksomheden

Mændende bag Han Kjøbenhavn, Tim Hancock og Jannik Wikkelsø Davidsen.

Mændende bag Han Kjøbenhavn, Tim Hancock og Jannik Wikkelsø Davidsen.

Han Kjøbenhavn har oplevet stor succes de senere år, hvor mærket har positioneret sig som et af de stærkeste brands inden for herremode i Danmark, samt skabt to vellykkede kvindekollektioner de seneste sæsoner.

Men successen har fået den ene af mærkets to medstiftere, Tim Faith Hancock, til at trække stikket og sælge sin andel af Han Kjøbenhavn. Det betyder, at Jannik Wikkelsø Davidsen nu er eneejer af det københavnske mærke.

“Det er en beslutning, der har været længe undervejs. De sidste to år, har jeg følt, at jeg har lavet mindre og mindre af det, som jeg egentlig holder af. Mine spidskompetencer er produktion, distribution, produktudvikling og design, men fordi Han Kjøbenhavn har udvidet på blandt andet retail fronten de senere år, har mit fokus nødvendigvis været på virksomhedens drift,” fortæller Tim Faith Hancock ifølge Fashionforum.dk.

Den forhenværende medejer af Han Kjøbenhavn har besluttet sig for at vende tilbage til udgangspunktet og lancere et nyt tiltag, som matcher hans interesser:

“Jeg har et godt netværk, også internationalt, og vil gerne dedikere mig til et projekt, der er 100 procent mit eget. Derfor har jeg planer om at stifte en konsulentvirksomhed, der har fokus på blandt andet designproces, produktion og distribution for både eksisterende såvel som nye brands,” afslutter Tim Faith Hancock.

Han Kjøbenhavn fortsætter som mærke og går ifølge Jannik Wikkelsø Davidsen en endnu stærkere fremtid i møde.