Chanel udpeger den nye it-girl

Måske kender du hende allerede – og hvis ikke, kender du uden tvivl hendes efternavn

Chanel udpeger den nye it-girl: Lottie Moss
© Karl Lagerfeld for Chanel

Chanel-bossen Karl Lagerfeld er ualmindeligt god til at forme modeverdenens nye it-girls. Han gjorde det i 1991, da den dengang 18-årige Vanessa Paradis blev ansigt for modehuset, og senest i 2015, hvor Paradis’ datter, Lily-Rose Depp, fulgte i sin mors fodspor og blev Chanel-model i en alder af 16 år.

Lily-Rose Depp debuterede for modehuset med en Chanel Eyewear-kampagne, men denne sæson er det et andet ansigt, som fremviser Chanels brillekollektion.

Her er tale om Lottie Moss, Kate Moss’ 19-årige halvlillesøster, som gjorde sit indtog i modeverdenen i 2014. Kampagnens beautylook trækker på tidens nyfundne fokus på 80’erne med et stort, crepet hår, der er fæstnet med blomsterspænder.

Selvom man muligvis er selvskrevet succes, når man hedder Moss til efternavn, er Lotties modebedrifter alligevel imponerende. Siden hun skrev kontrakt med The Society Management i 2016, har den unge model scoret prestigefyldte kampagne såvel som Vogue-forsider. Og med en Chanel-kampagne på cv’et, er der ingen grænser for, hvad Lottie Moss kan opnå.

01 spring summer 2017 eyewear ad campaign pictures by karl lagerfeld hd

© Karl Lagerfeld for Chanel

02 spring summer 2017 eyewear ad campaign pictures by karl lagerfeld hd

© Karl Lagerfeld for Chanel

04 spring summer 2017 eyewear ad campaign pictures by karl lagerfeld hd

© Karl Lagerfeld for Chanel