Zara har gjort det. Vero Moda har gjort det. H&M har gjort det i årevis.
Highstreetmærkerne sætter i stigende grad fokus på bæredygtighed i modebranchen med grønne tiltag, og nu melder Mango sig også ind i kampen med kollektionen Mango Committed.
Kollektionen består af 45 bæredygtige design (25 til kvinder og 20 til mænd), som lander online denne uge.
Mango har også tidligere lanceret bæredygtige initiativer, men Mango Committed markerer highstreetkædens første fulde kollektion, som udelukkende er lavet af bæredygtige materialer.
Kollektionen er lavet af økologisk og genbrugt bomuld, genbrugt polyester og Tencel, og hvert design er udstyret med en mærkat, som garanterer dets “bæredygtige ophav”.
Udtrykket er minimalistisk og moderne og holdt i neutrale, lyse nuancer. Kvaliteten er eftersigende høj, mens priserne er lave og rangerer fra cirka 175 til 900 kroner.
Du kan se kampagnebillederne med modelparret Raquel Zimmermann og Mathias Lauridsen herunder.