
H&M’s børnetøjsdesigner: “At købe tøj, der ikke bliver brugt, er ikke særligt bæredygtigt – og børn kan jo være meget præcise omkring, hvad de vil gå i”
Er det op til H&M og Lee, skal ungerne hoppe i bløde hættetrøjer, løse jeans og 80’er-inspirerede denimjakker. De to mærker har samarbejdet om en kollektion til børn, og vi må håbe, at ungerne er enige i stilen – for ifølge designeren bag er det vigtigt, at børn selv er med til at bestemme, hvilket tøj de går i.
AfBløde hættetrøjer med Lees logo på, T-shirts, løse jeans, overalls, strikhuer og denimjakker inspireret af 80’erne og 90’erne. Det er noget af det tøj til børn, der er en del af H&M’s nye samarbejde med det amerikanske denimbrand Lee, der bliver lanceret 28. januar.
“Denim har en fantastisk historie og masser af referencer, der er en fantastisk god kilde til inspiration og så sjovt at gå på opdagelse i – for eksempel streetwear-inspiration fra 90’erne med skater-jeans og løse pasformer på denimjakker og denimbukser fra 80’erne,” siger Sofia Löfstedt, H&M-designeren bag kollektionen til børn, om inspirationen til kollektionen.