Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

COM_2101_Luksusbaby

“Jeg anede intet om at købe ind eller drive en webshop, jeg brugte bare min mavefornemmelse”

Ann-Louise Aasted havde ydmyge ambitioner, da hun åbnede webshoppen Luksusbaby. Men på kun seks år er børnetøjsvirksomheden vokset fra ti kasser på stuegulvet til over 100 medarbejdere.

I slutningen af 2014 var Ann-Louise Aasted netop blevet mor til tvillinger. Efter hun og kæresten Morten havde købt lejlighed og var blevet forældre, var behovet for fast indtægt stor. Så nu havde hun arbejdet i Kiwi Minipris i fire år. Men hun kedede sig.

Siden Ann-Louise Aasted fik sit første fritidsjob som teenager, havde hun arbejdet for at få råd til tøj. For hvor hun dog elskede tøj – og nu var der to små størrelser ved navn Noor og Naia, som også skulle klædes lækkert, og lønnen rakte ikke. Ann-Louise Aasted brugte timer på at studere de mange webshops til børn og undrede sig over det snævre udvalg til de 0-4-årige, og hvorfor deres kundeservice lukkede klokken 15, når kunderne jo shoppede om aftenen. Og sådan opstod ideen. Et hobbyprojekt ved siden af dagjobbet. En webshop med luksustøj til babyer med en service, som var det en fysisk butik: Luksusbaby.dk.

Udgangspunktet var en kassekredit på 150.000 kroner med et ydmygt mål om en daglig omsætning på 1.250 kroner – så der var råd til lækkert tøj til tvillingerne.
“Når jeg tænker tilbage, er det vildt, hvordan det er gået,” siger Ann-Louise Aasted:
“Leverandørerne anede jo ikke, hvem jeg var, så mange troede forståeligt nok ikke på mig, når jeg kontaktede dem fra min mailadresse, der hed noget med hunnitrold. Og jeg anede intet om at købe ind eller drive en webshop, jeg brugte bare min mavefornemmelse. Når et brand spurgte, om jeg kom til messen, svarede jeg ja uden at vide, hvad det var for en messe. Men jeg googlede det, dukkede op og fangede deres interesse med mit fokus på de 0-4-årige og en kundeservice, der var åben fra 7 morgen til 23 aften.”

Tommy Hilfiger troede på hunnitrold

Et af de mærker, som fandt Ann-Louise Aasteds nye webshopkoncept interessant, var den amerikanske modegigant Tommy Hilfiger.
“Tommy Hilfiger var i Danmark stærkest på de større børn. De mærkede min oprigtighed og så en mulighed for at få fokus på deres babydel. Siden – også efter at jeg udvidede med større størrelser – har vi haft et solidt samarbejde, og jeg vil være dem evigt taknemmelig for, at de troede på mig,” siger Ann-Louise Aasted og griner:
“Efterhånden tror jeg heller ikke, at der kan være nogen, som har solgt flere Tommy Hilfiger-sokker og bodystockings med krave end os.”

Tommy Hilfiger og de andre brands, som i 2013 satsede på Luksusbaby, fortrød det da heller ikke. For Luksusbaby voksede hurtigt fra at være ti flyttekasser på stuegulvet. I dag er der over 100 medarbejdere og to store butikker i Aalborg og Aarhus, og i løbet af 2021 flytter Luksusbaby inventaret fra et 2300 m2 lager til et på 6000 m2.

Fysiske butikker er en ekstra service

Ann-Louise Aasteds mand Morten har fra starten været hendes kompagnon. Han har orlov fra sit job som politimand og står for økonomi og administration, så hun kan koncentrere sig om det kreative. Planen er at åbne flere butikker. Gerne i København, hvor Luksusbaby har mange kunder og på sigt i udlandet, som allerede har fået øjnene op for Luksusbaby igennem den internationale webshop, hvor der endda er ansat en kinesisk servicemedarbejder.
Hvad Ann-Louise Aasted startede i sin barsel, drømmer mange om, mens få lykkes med det. Men det kan lykkes, når det viser sig, at ens talent er iværksætteri, og man, som Ann-Louise Aasted, kender sin forretnings kerne. Kunderne.

COM_2101_SP21_KIDS_DEL1_GROUPSHOT_KB0KB06574PZ1_0190_HFR1_300_39L-2
Mere om Mini? Få Costumes nyhedsbrev