“Jeg anede intet om at købe ind eller drive en webshop, jeg brugte bare min mavefornemmelse”

Ann-Louise Aasted havde ydmyge ambitioner, da hun åbnede webshoppen Luksusbaby. Men på kun seks år er børnetøjsvirksomheden vokset fra ti kasser på stuegulvet til over 100 medarbejdere.

Tommy Hilfiger troede på hunnitrold

Et af de mærker, som fandt Ann-Louise Aasteds nye webshopkoncept interessant, var den amerikanske modegigant Tommy Hilfiger.
“Tommy Hilfiger var i Danmark stærkest på de større børn. De mærkede min oprigtighed og så en mulighed for at få fokus på deres babydel. Siden – også efter at jeg udvidede med større størrelser – har vi haft et solidt samarbejde, og jeg vil være dem evigt taknemmelig for, at de troede på mig,” siger Ann-Louise Aasted og griner:
“Efterhånden tror jeg heller ikke, at der kan være nogen, som har solgt flere Tommy Hilfiger-sokker og bodystockings med krave end os.”

Tommy Hilfiger og de andre brands, som i 2013 satsede på Luksusbaby, fortrød det da heller ikke. For Luksusbaby voksede hurtigt fra at være ti flyttekasser på stuegulvet. I dag er der over 100 medarbejdere og to store butikker i Aalborg og Aarhus, og i løbet af 2021 flytter Luksusbaby inventaret fra et 2300 m2 lager til et på 6000 m2.

Fysiske butikker er en ekstra service

Ann-Louise Aasteds mand Morten har fra starten været hendes kompagnon. Han har orlov fra sit job som politimand og står for økonomi og administration, så hun kan koncentrere sig om det kreative. Planen er at åbne flere butikker. Gerne i København, hvor Luksusbaby har mange kunder og på sigt i udlandet, som allerede har fået øjnene op for Luksusbaby igennem den internationale webshop, hvor der endda er ansat en kinesisk servicemedarbejder.
Hvad Ann-Louise Aasted startede i sin barsel, drømmer mange om, mens få lykkes med det. Men det kan lykkes, når det viser sig, at ens talent er iværksætteri, og man, som Ann-Louise Aasted, kender sin forretnings kerne. Kunderne.