Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Pernille Teisbæk i Mors dag-kampagne for Pandora © Pandora

Pernille Teisbæk: “Jeg har accepteret, at alt ikke skal være perfekt”

At omfavne nullermændene i hjørnerne og være ligeglad med, hvad andre tænker. Det er noget af det, at blive mor har lært stylist og influencer Pernille Teisbæk, supermodel og fotograf Helena Christensen og sanger og sangskriver Iris Gold. Det fortæller de om i Pandoras Mors dag-kampagne, der hylder mødre og moderskikkelser verden over.

Hvad har det betydet for dig at blive mor?

Det har Pandora i forbindelse med deres Mors dag-kampagne 2021 spurgt alverdens mødre om – blandt andre stylist og influencer Pernille Teisbæk, sanger og sangskriver Iris Gold og supermodel og fotograf Helena Christensen, der alle tre er ansigter for kampagnen.

“Jeg har lært at give slip på kontrollen. Det er okay, at det roder ind i mellem, og at der ligger nullermænd i hjørnerne. Jeg har accepteret, at alt ikke skal være perfekt. Jeg elsker at få mine unger til at skraldgrine og er ikke bleg for at gøre nogle fjollede ting, for at det sker, selvom at andre ser på – det gør mig varm om hjertet, hver gang de klukker,” siger Pernille Teisbæk blandt andet i forbindelse med kampagnen, der er et led i Pandoras Exploration of Love-serie, hvor smykkemærket undersøger, hvad kærlighed betyder i dag.

Iris Gold i Mors dag-kampagne for Pandora © Pandora

De tre kvinder er hvert sit sted i moderskabet – Helena Christensen filosoferer over at have en voksen søn, Pernille Teisbæk er for nyligt blevet mor for tredje gang, og Iris Gold er førstegangsmor.

“Jeg tror, at det mest powerfulde ved at blive mor er, at jeg er mere ligeglad med, hvad andre tænker, fordi min søn altid kommer først. Jeg ville ønske, at jeg havde haft selvtilliden til at have det sådan, før jeg fik ham,” siger Iris Gold.

Helena Christensen i Mors dag-kampagne for Pandora © Pandora

I forbindelse med kampagnen har Pandora fået 9.000 kvinder fra ni forskellige lande til at svare på en række spørgsmål omkring moderskab, og konklusionen er klar: Størstedelen af mødrene i undersøgelsen svarer, at den kærlighed, der følger med at blive mor, er det, der giver dem den største følelse af styrke. Ord som glæde, stolthed og at føle sig elsket går også igen i kvindernes besvarelser om, hvilke følelser moderskab får frem i dem.

Helena Christensen for Pandora © Pandora

Med kampagnen opfordrer Pandora til, at vi alle hylder moderskikkelserne i vores liv – med et Pandora-smykke, selvfølgelig. Helena Christensen er ikke i tvivl om, at det er hendes mor Elsa, der også var med under skydningen af kampagnen, der skal fejres:

"Jeg ville give min mor Rose Petals Link-armbåndet, fordi hun for mig er den smukkeste blomst af alle: en farverig, duftende, magisk blomst, der aldrig holder op med at blomstre.”

Se mere til kampagnen her, og hør meget mere om Pernille Teisbæks, Iris Golds og Helena Christensens tanker om moderskab i det næste nummer af Costume Mini, der er på gaden 3. juni.

Mere om Mini? Få Costumes nyhedsbrev