Søstrene Grene åbner webshop

Kunderne har talt og Søstrene Grene har lyttet. Således slår søstrene dørene op til et online univers med deres mange budgetfund

Søstrene Grene webshop
© Søstrene Grene

Indtil nu har Søstrene Grene været en butik omgærdet af en vis mystik med de to fiktive søstre Anna og Clara som anonyme afsendere med hang til høflig De og Dem-tiltale.

Deres digitale tilstedeværelse er minimal – helt i tråd med brandets hyggelige bedstemor-dna – og vil kunderne have fingre i varerne, må de troppe op i en af de 240 fysiske butikker på verdensplan.

Men en gammel dame kan også lære nye tricks. Således har Søstrene Grene og kædens CEO, Mikkel Grene, som er anden generation i spidsen for familievirksomheden, lyttet til kundernes bønner og lancerer langt om længe webshop.

Søstrene Grene webshop
© Søstrene Grene

Webshoppen bliver en del af et større digitalt univers.

“Den virkelighed, vi i dag lever i, er sådan, at vi alle sammen bruger mere tid online, så derfor er det også naturligt, at vi hos Søstrene Grene følger den udvikling,” siger Mikkel Grene i en pressemeddelelse.

Men selvom den digitale tidsalder ikke oplagt harmonerer med Søstrene Grenes dna fra dengang første butik åbnede i Aarhus i 1973, så vil firmaet holde fast i hyggen – også online.

“Ambitionen med vores digitale transformation er, at vores digitale univers skal understøtte de fysiske butikker, og at begge dele skal bidrage til den hyggelige og unikke oplevelse, vi ønsker at give vores kunder,” siger Mikkel Grene.

Hvornår webshoppen helt præcis går i luften, kan han endnu ikke løfte sløret for, men vi holder jer opdateret.