Ganni frugt T-shirt og fruit T-shirt med banan, ananas og citron ©

Derfor er Gannis frugt T-shirt så populær

Lige pludselig var de overalt på sociale medier og i gadebilledet. Men hvorfor er farverige frugt T-shirts pludselig så populære?

De er ikke til at misse i gadebilledet og på de sociale medier. Den danske sommers mest populære item er en hvid T-shirt printet med farverige frugter.

T-shirten kommer fra Ganni, og en stor del af designets succes kan tilskrives bloggernes indflydelse på modelandskabet, mener brandingekspert Anthony Aconis, stifter af reklamebureauet Fireball:

“Bloggerne spiller stadig en rolle i forhold til den måde, forbrugerne oplever modebilledet på. De er en integreret del af medielandskabet, og derfor en faktor i kommunikationen af en vare som Gannis T-shirts,” forklarer Anthony og uddyber, at det kun er muligt for bloggerne at skabe hype, hvis en vare er let at sælge:

“I forhold til Gannis T-shirt tænker jeg, at man kan gør den observation, at modehusene er blevet opmærksomme på, at man først og fremmest skal skabe en god idé, men en god idé, som er shareable, instagrammable.

Succesfuld brug af modebloggere handler derfor også om at give dem noget i hænderne, der er nemt at gøre til et digitalt, socialt fænomen. Eksempelvis en T-shirt med bananer på.”

Pink ananas storhitter

Men det er ikke kun bloggere, Ganni samarbejder med. Da det danske mærke lancerede sin første kollektion af frugt T-shirts, som bestod af tre styles med henholdsvis kirsebær, banan og appelsin, var det endnu uvist, hvorvidt serien ville blive kørt videre.

Her søgte Ganni viden hos sine forhandlere, da de kan hjælpe med at belyse, hvad der er værd at satse på – og hvad der ikke er, forklarer Peter G. Jørgensen, marketingdirektør i Boozt.com:

“Vi kan se interessen på både produkt page view (sidevisninger, red.) og gennemslag – og dermed kan vi hjælpe vores brands med at øge fokus på netop disse styles.”

De farverige frugt T-shirts viste sig et stort hit, som kunne bære at lave en kollektion nummer to. Efter kort tid designede Ganni tre nye T-shirts, denne gang med pink ananas, lilla bananer og gul citron. Og T-shirten med pink ananas er uden tvivl den mest populære, så det er med at være hurtig, hvis du vil ride med på frugtbølgen.