
Cecilie Haugaard: Det ville jeg aldrig gøre på Instagram
Den danske model har over 140.000 følgere. Her deler hun sine bedste tips til det sociale medie, som har været med til at fremme hendes karriere
AfMed over 140.000 følgere på Instagram er Cecilie Haugaard en markant stemme på de sociale medier. Det er en af grundene til, at den danske model er ansigt for anden runde af Max Factor-kampagnen 'My factor'.
Tidligere på måneden delte vi Cecilie Haugaards bedste beautytips, og nu er turen kommet til, hvordan du opbygger en stor profil på Instagram.
DU HAR OVER 130 TUSIND FØLGERE PÅ INSTAGRAM. HVORDAN HAR DU OPBYGGET SÅ STOR EN PROFIL?
“Hvis vi ser bort fra, at jeg har valgt en skøn, ung popprins som kæreste, hvis mange søde fans gerne vil følge med i alt, hvad der foregår omkring ham, inklusiv hvad jeg laver, så er det et godt spørgsmål. De sociale medier er svære at gøre sig klog på, hvis du spørger mig. Følgere og likes er på mange måder fuldstændig ligegyldigt, men i arbejdsøjemed er det enormt vigtigt. Uden de dejlige mennesker, som vælger at følge mig, ville samarbejdet med Max Factor aldrig være sket.
VILLE DU NOGENSINDE DELE NOGET PÅ INSTAGRAM, SOM IKKE ER POSITIVT?
“Det tror jeg ikke. Jeg har i hvert fald aldrig gjort det. Så skulle det være for at promovere noget i en god sags tjeneste. Som nævnt ser jeg min Instagram som arbejde og derfor deler jeg ikke det helt personlige. Størstedelen af mine vågne timer er jeg heldigvis ret glad og positiv, så det føles ikke som om, jeg lægger låg på mig selv og skal anstrenge mig for at opretholde et positivt image. Men hvis jeg er ked af det eller har noget dybere på hjerte, så går jeg til mine nærmeste frem for at dele det med mine følgere. Dog tror jeg faktisk, at folk ville sætte pris på lidt mere personlighed og at det egentlig kun ville gavne antallet følgere, hvis man skulle tage de briller på.”