
Dansk koncept er designertaskernes svar på Netflix
Drømmer du om en taske fra Chanel, Prada eller Louis Vuitton? Vi har mødt kvinderne bag The Vintage Bar, som guider til de bedste fund og mest populære items i 2020
AfSiden 2017 har The Vintage Bar håndplukket de smukkeste designertasker, som bliver forhandlet online og fra deres showroom i København.
The Vintage Bar har i skrivende stund 190.000 følgere på Instagram og over 200.000 månedlige besøg på deres webshop, og kvinderne bag er ikke kommet sovende til succesen.
Vi har taget en snak med skifter og kreativ direktør Marie Schultz, indkøbsansvarlig Marine Bering og pr-ansvarlig Simone Richardt om drømmekøb, 2020's mest populære design og arbejdet som vintagehandler.
Hvordan er en typisk dag som vintageforhandler?
“Vi arbejder en del anderledes end andre traditionelle vintageforhandlere. De fleste personer er vant til unikke brugeroplevelser fra Netflix og Spotify, der introducerer dem for nye ting lig det, de tidligere har vist interesse for. Vi ønsker at give vores kunder samme personlige oplevelse, når de besøger vores onlinebutik eller showroom. Vi tror på, at vi kan skabe en forbedret kundeoplevelse samt øget salgssucces gennem vores showroom, som et supplement til vores digitale tilstedeværelse.
Vi arbejder hele tiden med udvikling af ny teknologi og indsamling af data, og tester nye tiltag, der gør det muligt at interagere mere personligt med vores kunder.”
Hvilke tasker tror I vil trende i 2020?
“Vi holder øje med alt fra influencere til catwalken for at forudse tendenser. En af de større trends, som fortsætter i 2020, er limitid edition items, særligt Louis Vuittons produkter designet i samarbejde med kunsteren Takashi Murakami, hvor de klassiske modeller blev prydet med kirsebær- og blomsterdekorationer, samt den eftertragtede multicolor-serie.
Vi ser også, at 70’er-silhuetter trender lige nu. Den klassiske bucket bag har gjort et kæmpe comeback, især modellen fra Bottega Veneta, samt tasker i geometriske former.”