
“Er det respektløst at poste tasker og sko, når hele verden ramler?”
Under coronakrisen er mængden af polerede billeder på Instagram veget for joggingtøj, screen dumps af zoommøder og opskriftsdeling af surdej. Men hvad gør det ved en branche, der lever af at dokumentere vilde rejser og eksklusiv unwrapping, når dagligdagen pludselig ligner alle andres? Vi ser nærmere på, hvordan coronakrisen påvirker modeinfluenterne.
Af — 03. maj 2020Du har nok bemærket det. At indholdet på Instagram ligesom resten af verden er under forandring. Mængden af lækre feriebilleder og OOTD-posts er veget for en anden type indhold. Voksenpuslespil, langstidshævet dej, legetøjskaos, Zoom-møder og middage på Facetime understreger for tiden, at rigtig mange af os i er i samme båd. Nemlig hjemmet. En gruppe, der lever af ikke at være i båd med os andre, er modeinfluenterne. Dem, der normalt dokumenterer en hverdag med nyt inspirerende tøj, events på Michelin-restauranter og vilde rejsemål, men som nu sidder præcis ligesom alle os andre i deres hjem. Derfor er denne branche som mange andre under forandring.
Ja faktisk står den i lidt af et paradoks.
“Hvis man er vant til at følge nogle for deres ekstraordinære liv, kan man nemt miste interessen for dem nu, hvor de er lige så ordinære som en selv, men samtidig dur det ikke at vise et ekstravagant liv frem lige nu,” siger sociale medier-strateg Nathalie Larsen, der analyserer digitale tendenser.