Hvorfor valgte I at starte Ma | Re Gold?
“Fordi vi begge holder meget af at rejse. Vi drømte om at tage lidt af udlandet med hjem og kombinere det med Rebeccas formsprog i guld. Rebecca havde rejst i Mexico og var sikker på, at jeg ville forelske mig, ligesom hun gjorde første gang, hun var der. Så vi tog på en researchtur, og der faldt alle brikker i hak. Vi mødte fantastiske mennesker og var så inspirerede af det smukke land og dets farver.”
Du har tidligere siddet som brand director bla. hos Aiayu – hvad har du taget med dig derfra over i Ma | Re Gold?
“Glæden ved smukke materialer og ved at værdsætte håndværk, der hvor det kommer fra.”
Hvordan har det indtil videre været at gå selvstændigt?
“Dejligt! Det er en ny rejse, der bringer nye ting med sig.”
Hvordan vil du beskrive Ma | Re Gold?
“Uhøjtideligt, smukt og nemt at bruge i alle situationer. Øreringene er lette, trods de fylder meget. For os var det drømmen om at kombinere noget uhøjtideligt, som perler, med et højtideligt materiale, som guld, i Rebeccas formsprog, der gjorde projektet interessant. Smykkerne virker til en hættetrøje, til en strik, til sommerkjolen, til festkjolen, til en kedelig T-shirt... Jeg synes de virker til alt.”
Hvad/hvem er I inspireret af i jeres arbejde – og hvorfor?
“Farvesammensætningerne i Mexico var vovede og både moderne, grafiske og samtidig helt sine egne. Luis Barragáns smukke arkitektur og hans farvevalg har været en stor inspiration – ligesom de mange fliseformationer, man ser alle steder i Mexico i ler og glasur. Min passion for at få noget af verden med hjem i et produkt og skabe en kontekst, så man forstår produktet, og så det værdsættes, er essentielt for mig, i det jeg laver.”