
Influencer og pelsbrand i smukt skandinavisk samarbejde
I samarbejde med influencer Annabel Rosendahl har Oh! by Kopenhagen Fur skabt det ideelle overtøj
AfTidligere i år gik Oh! by Kopenhagen Fur ombord på Oslobåden for at skyde en kampagne sammen med den norske influencer Annabel Rosendahl, der har designet en eksklusiv frakke for det danske pelsmærke – mærkets første internationale samarbejde. Vi har snakket med den populære nordmand.
Hvorfor sagde du ja til at samarbejde med Oh! by Kopenhagen Fur?
“Jeg elskede idéen om at kunne designe mit eget tøj, og da forespørgslen var en frakke, var det ekstra spændende. Jakker og frakker er nok de styles, jeg har flest af, og som jeg bruger mest. Når man, som jeg, foretrækker at gå i afslappet tøj som jeans, hæver en frakke looket og gør det mere spændende.”
Hvordan var det at prøve kræfter med at designe tøj?
“Det var en spændende proces, hvor jeg i udgangspunktet tænkte på, hvad jeg selv kan lide at gå med. Jeg gik efter min personlige smag og tænkte ikke på det kommercielle, som jeg ville have gjort, dengang jeg arbejdede som indkøber. Resultatet blev en lang, lige frakke uden talje med fine detaljer i pels, som lige giver dét ekstra.”
Hvordan vil du style dine design?
“Frakken kræver ingen særlig styling, da den er meget brugbar og alsidig, så man kan bære den med stort set hvad som helst, når det er koldt udenfor. Min hverdagsuniform om vinteren består af jeans og en strik, og der vil frakken være et spændende element. Hvis man ønsker en mere feminin silhuet, kan man sætte et bælte i taljen.”
Hvad går du selv efter, når du skal købe en frakke?
“Jeg er vild med frakker, som har noget særligt over sig, og derfor ejer jeg faktisk ingen klassiske, sorte frakker. Når jeg skal købe en frakke, kigger jeg altid efter fine farver, iøjnefaldende print eller et spændende snit. Frakker, og overtøj generelt, er den vigtigste beklædningsgenstand om vinteren, og derfor skal de helst skille sig ud fra mængden.”